"سرو زیر آب" باشه‌آهنگر همچنان بلاتکلیف است

کدخبر: 939481

تهیه‌کننده "سرو زیر آب" به «نسیم»، گفت: برای تأمین مالی این فیلم دفاع مقدسی هم با فارابی و هم با انجمن سینمای دفاع مقدس مذاکره کردیم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم/ تولید فیلم از توان بخش خصوصی خارج است؛ از تولید فیلم کنار نمی‌کشیم

حامد حسینی تهیه کننده تازه ترین فیلم محمدعلی آهنگر با نام "سرو زیر آب" با بیان بلاتکلیفی تولید این پروژه به «نسیم» گفت: همچنان به دنبال تامین منابع مالی تولید این کار هستیم. هم با فارابی مذاکره کرده ایم و هم با انجمن دفاع مقدس اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

*بخش دولتی باید کمک کند

وی ادامه داد: این کار یک بیگ پروداکشن محسوب میشود که تولید آن از توان بخش خصوصی خارج است چراکه باید هزینه های بالایی صرف تولید آن شود و برای همین به کمک بخشهای دولتی نیاز داریم.

این تهیه کننده با اشاره به بوروکراسی نهادهای ذی نفع افزود: اغلب ارگانها ابراز تمایل میکنند برای همکاری اما بلافاصله بعد از این ابراز تمایل است که شما را با یک بوروکراسی اداری درگیر کرده و شرایطی را فراهم میکنند برای جلو نرفتن کار.

*اصلاحات را انجام دادیم

حسینی درباره دلایل این بوروکراسی و ربط آن به مضمون فیلمنامه اظهار داشت: البته که اصلاحاتی به فیلمنامه وارد کردند و ما نیز اصلاحات را انجام دادیم اما هنوز وضعیت حمایت مشخص نشده. برای نگارش این فیلمنامه سه سال زمان صرف و بعد از تحقیقات فراوان نگارش شده و ما نیز همّ و غم مان را گذاشته ایم برای به نتیجه رساندن آن و علاقه نداریم که به سادگی آن را کنار بگذاریم.

*در سینما لابیهایی وجود دارند که اکران را تعیین می کنند

این تهیه کننده درباره اینکه چطور میشود ساخته قبلی آهنگر با نام "ملکه" در اکران سینمایی به شدت مهجور واقع شود اما بدون سانسور از رسانه ملی روی آنتن رود به «نسیم» گفت: به هر حال در سینما لابیهایی وجود دارند که اکران را تعیین می‌کنند و برای همین است که با انگ زدن به فیلمها شرایط مهجوریت آنها را فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: همین لابیها بودند که با طرح مسائل سلیقه ای مانع دیده شدن "ملکه" در سینماها شدند اما خدا را شکر که علیرغم همه سنگ اندازیها فیلم هم در جشنواره مقاومت دو سال قبل دیده شد و هم پخش اش از رسانه ملی با اقبال مواجه شد. این واقعا خوشحالمان می کند.

*برای ما دیده شدن "ملکه" از رسانه ملی کافی است

حسینی درباره اینکه آیا از بابت پخش تلویزیونی "ملکه" چیزی به عوامل آن رسیده یا نه به «نسیم» گفت: نه، رایت فیلم در اختیار فارابی است و آنها بوده اند که فیلم را به رسانه ملی واگذار کرده اند. برای ما همین که فیلم دیده شود و مخاطبان از ارتقای سینمای دفاع مقدس آگاه شوند کافی است.

ارسال نظر: