ششمین همایش بانوان فعال قرآنی شاهد تجلیل از ۱۹ بانو خواهد بود

کدخبر: 1001506

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از بانوان افتخار آفرین در زمینه‌های علمی، ورزشی، المپیادها و جشنواره‌های بین‌المللی که حافظ قرآن هستند تجلیل و تقدیر می‌‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، معصومه فرزانه مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی که در سالن اجلاس سران برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: زنان با توجه به نقش مادری و همسری در خانواده ها دارند می توانند خانواده ها را به سمت و سوی قرآنی حرکت دهند. بر همین اساس برای ششمین سال است که سازمان اوقاف و امور خیریه همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی را برگزار می‌کند.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در شش سال گذشته با توجه به نگرش ریاست این سازمان نسبت به بانوان و فعالیت آنها در عرصه قرآنی، همه ساله همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی را با محوریت و هدف معرفی و تکریم بانوان قرآنی به ویژه بانوانی که در تربیت فرزندان قرآنی نقش موثری داشته اند برگزار می کند.

فرزانه ادامه: ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی برای نخستین بار در بخش بین الملل نیز برگزار می شود. با توجه به بخش های مختلفی که برای این همایش درنظر گرفته شده است در بخش داخلی از 12 بانوی فعال قرآنی و در بخش بین الملل از 7 بانوی فعال برتر در عرصه قرآن و جمعا از 19 بانو تقدیر و تجلی می کنیم.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در انتخاب بانوان برتر و فعال قرآنی از موسسه های قرآنی، نهادها و دستگاه ها در شهرستان ها و استان‌های مختلف خواستیم تا بانوان فعال قرآنی که فعالیت های تاثیرگذاری در حوزه های مختلف قرآنی دارند را به این همایش معرفی کنند.

وی اضافه کرد: ما با فراخوانی که برای معرفی بانوان فعال قرآنی برای حضور در این همایش اعلام کردیم 150 بانوی فعال قرآنی از سراسر کشور به دبیرخانه این همایبش معرفی شدند. در کنار آن 50 بانوی فعال قرآنی نیز از طریق امکاناتی که در سایت سازمان اوقاف و امور خیریه فراهم شده بود ثبت نام کردند. بر این اساس تعداد 200 بانوی فعال قرآنی برای حضور در این همایش ثبت نام کرده بودند.

فرزانه یادآور شد: در ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی از خانم دکتر صفایی پیشکسوت فعالیت‌های قرآنی تقدیر و تجلیل می شود. در کنار این تجلیل از یک بانوی فعال ایثارگر در حوزه قرآن تجلیل می کنیم که مادر هشت حافظ کل قرآن است. نکته جالب اینکه از هشت نفر از فرزندان حافظ قرآن او پنج نفر نیز روحانی هستند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: یکی از بخش های تجلیلی این همایش تقدیر از بانوی واقف قرآنی است. این بانوی فعال قرآنی 1300 متر زمین را در قالب باغ و رستوران برای توسعه فرهنگ قرآنی وقف کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در عرصه تدریس قرآن از یک بانوی مدرس قرآنی، در عرصه تبلیغ و ترویج قرآن از یک بانوی فعال در امر ترویج و تبلیغ فعالیت های قرآنی، در عرصه پژوهش های قرآن از یک بانوی فعال در حوزه تحقیق و پژوهش، در عرصه تالیف از یک بانوی مولف در حوزه قرآن، در عرصه مدیریت تجلیل از یک بانوی مدیر موفق، در عرصه فعالیت های هنری قرآن نیز تثدیر از یک بانوی هنرمند قرآنی را در دستور کار خود داریم.

فرزانه افزود: در کنار همه این تجلیل ها از بانوان افتخار آفرین در زمینه های علمی، ورزشی، المپیادها و جشنواره های بین المللی که حافظ قرآن هستند تجلیل و تقدیر می شوند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: در بخش بین الملل این دوره از همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی برای نخستین بار از 7 بانوی خارجی از کشورهای تونس، عمان، لبنان، آذربایجان، پاکستان، اندونزی و عراق تجلی خواهد شد.

وی به سخنرانان این همایش اشاره کرد و گفت: سخنرانان ششمین همایش تجلیل از فعالان قرآنی حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام ابوترابی فر نائب رئیس مجلس و خانم دکتر صفایی خواهند بود.

فرزانه در پایان تصریح کرد: ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه از ساعت 10 صبح در سالن اجلاس سران برگزار می شود .

ارسال نظر: