صدری‌نیا: طنز "دکتر سلام" به افزایش جسارت انتقاد در کشور کمک کرد

کدخبر: 985859

دبیر اولین جشنواره طنز سیاسی اجتماعی "دکتر سلام" در نشست خبری افزود: مجموعه دکتر سلام با هدف امر به معروف مسئولین و انتقاد به زبان طنز آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سید محمدعلی صدری‌نیا دبیر اولین جشنواره طنز سیاسی اجتماعی "دکتر سلام" در نشست خبری این جشنواره بخش‌های اصلی ای جشنواره را شامل سه بخش ویدئویی طنز، طنز مکتوب و بخش کاریکاتور و طنز دانست و گفت: مجموعه دکتر سلام با هدف امر به معروف مسئولین و انتقاد به زبان طنز آغاز به کار کرد که اوج تأثیرات این فضای ایجاد شده را در جشن یک سالگی دکتر سلام شاهد بودیم.

وی ادامه داد: طنز دکتر سلام به افزایش جسارت انتقاد در کشور کمک کرد چرا که تا قبل از این تصور بر این بود که فضای سعه صدر در مسئولین وجود ندارد.

صدری‌نیا با اشاره به طنزهای ساخته شده در جامعه مانند صرفا جهت اطلاع گفت: ما شاهد اجرای اینگونه طنزهای انتقادی بودیم اما این مجموعه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه بودند.

دبیر جشنواره دکتر سلام هدف اصلی برگزاری این جشنواره را شناسایی نیروها و ظرفیت‌های کشوری برای استفاده از فضای طنز سیاسی دانست و گفت: ما امیدواریم در مسائل مختلف کشور با این رویه پرچم‌دار فضای طنز سیاسی باشیم. در این میان مسئولانی بوده‌اند که با مجموعه طنز ما همراهی داشته‌اند و برخی دیگر نیز به مجموعه ما انتقاد داشته‌اند. تلاش ما این است که نکات استفاده شده در طنز خود را از منابع موثق مانند خبرگزاری‌ها برداریم و خبرهای پنهان نباشد.

وی همچنین گفت: هیأت داوران جشنواره در بخش متن و شعر طنز آقای علیرضا قزوه، ناصر فیض، سعید دیانتی و شهرام شکیبا و هیأت داوران در بخش کاریکاتور و طرح طنز آقایان مازیار بیژنی، عباس گودرزی و میثم محمدحسنی و گروه سازنده دکتر سلام هیأت داوران بخش ویدئو خواهند بود. مهلت ارسال آثار تا 31 فروردین ماه است و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره همزمان با جشن دو سالگی دکتر سلام در اواسط اردیبهشت ماه خواهد بود.

ارسال نظر: