استاندار خراسان رضوی: سود تسهیلات بانکی برای فعالیت‌های پژوهشی مناسب نیست

کدخبر: 970576

علیرضا رشیدیان گفت: بخش قابل توجهی از بودجه ۷.۵ میلیارد تومانی تخصیصی دستگاه‌های استان به موضوع پژوهش در سال گذشته جذب شد/ بخشی از بودجه به دلیل ارسال دیرهنگام طرح‌ها محقق نشد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علیرضا رشیدیان شب گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه پژوهش استان به خبرنگاران گفت: نمایشگاه امسال به لحاظ کمی و کیفی دارای ویژگی‌هایی بود که باعث رونق و شور بیشتر آن شد.

رشیدیان با اشاره به حضور پژوهشگران استان در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه افزود: همچنین حضور نخبگان و پژوهشگرانی که در سنین پایین هستند از دیگر جلوه‌های زیبای این نمایشگاه علمی بود.

وی با بیان این که وقتی می‌توانیم به پیشرفت کشور امیدوار باشیم که سطوح پژوهش را از رده دبستان آغاز کنیم، متذکر شد: در همین راستا استانداری خراسان رضوی نیز آماده هرگونه همکاری و حمایت از نخبگان جوان استان است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر قالب‌های حمایتی از نخبگان و پژوهشگران در بخش‌های پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و بخش اعتبارات حوزه پژوهشی بوده که همه این موارد برای هدایت این افراد به دستاوردهای مهم و کاربردی جامعه است.

وی با بیان این که در حال حاضر با وجود منابع مالی خوب در بانک‌ها سود تسهیلات بانکی برای کارهای پژوهشی مناسب نیست، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم سود بانک‌ها برای انجام امور پژوهشی را کاهش دهیم.

رشیدیان در پاسخ به سوال خبرنگار «نسیم» مبنی بر تخصیص بودجه یک تا 3 درصدی دستگاه‌های اجرایی استان برای انجام امور پژوهشی گفت: سال گذشته مبلغی بالغ بر هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص داده شد و از این بودجه تنها رقم بسیار پایینی به دلیل ارسال دیر هنگام برخی طرح‌ها به تهران محقق نشد.

ارسال نظر: