قشقاوی: ایران خواستار گسترش روابط خود با امارات در همه زمینه‌ها است

کدخبر: 962623

معاون کنسولی وزارت خارجه در دیدار با وزیر مشاور در امورخارجی امارات همچنین برگزاری نهمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران با امارات را در جهت گسترش روابط، مفید و موثر ارزیابی کرد

به گزارش «نسیم»، صبح امروز حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با "انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجی امارات دیدار و گفتگو کرد .

قشقاوی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و خوب دو همسایه ایران و امارات، نهمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران با امارات را در جهت گسترش روابط، مفید و موثر دانست .

وی افزود: ایران تمایل دارد در همه زمینه‌ها به ویژه همکاری های کنسولی، روابط خود را با امارات گسترش دهد. وی همچنین همکاری و مشورت دو کشور در مسائل منطقه‌ای را ضروری دانست .

انور قرقاش نیز در این دیدار، از نتایج توافق کمیسیون مشترک کنسولی اخیر بین دو کشور ابراز رضایت نمود و این همکاری ها را برای حل و فصل مسائل دو کشور بسیار مهم دانست .

وی ابراز امیدواری کرد بر اساس یکی از بندهای صورتجلسه کمیسیون، مسئولان گاردهای ساحلی دو کشور نیز هر چه زودتر نشستی را برای مسائل مرزی بین دو کشور داشته باشند .

قرقاش تاکید کرد: ما به سهم خود، مشورت با ایران در مسائل منطقه‌ای را بسیار مهم می دانیم .

در این دیدار علاوه بر طرح مسائل دو جانبه، در خصوص مسائل جاری منطقه خصوصا تحولات سوریه، عراق، لبنان و مذاکرات هسته‌ای نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

در ادامه دیدار حسن قشقاوی از امارات و برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی بین دو کشور، وی از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی بازدید و با کارمندان سرکنسولگری دیدار و گفتگو کرد .

وی همچنین از بخش مراجعین سرکنسولگری بازدید و از نزدیک از فعالیت های بخش های مختلف سرکنسولگری که در زمینه خدمات کنسولی به هموطنان ایرانی در امارات خدمات کنسولی ارائه می کنند، مطلع شد.

نهمین کمیسیون مشترک کنسولی ایران و امارات روز گذشته در ابوظبی برگزار و راه های مبارزه با مواد مخدر، حل و فصل مسائل کنسولی اتباع دو کشور، همکاری های قضایی، مرزی و غیره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

ارسال نظر: