تسهیلات جدید نظام وظیفه برای استعدادهای برتر از سال آینده اجرایی می‌شود

کدخبر: 969591

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان با بیان این مطلب افزود: براساس تسهیلات جدید نظام وظیفه و دانش‌آموختگان برتر میزان سربازی این افراد نصف می‌شود/ پیش‌بینی می‌شود ظرفیت ارائه این تسهیلات در سال آینده دو برابر شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، غلامعلی منتظر در نشست خبری در بنیاد ملی نخبگان افزود: تسهیلات جدید نظام وظیفه استعدادهای برتر که شامل دانش آموختگان برتر مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تسهیلات میزان سربازی دانش‌آموختگان برتر و استعدادهای برتر کشور نصف خواهد شد به طور مثال در حال حاضر که مدت سربازی 21 ماه است برای دانش آموختگان استعداد برتر به 11 ماه و در سال آینده نیز که مدت زمان سربازی 24 است برای دانش آموختگان برتر به 12 ماه کاهش می‌یابد .

وی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار نفر از تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان استفاده کرده‌اند گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده ظرفیت استفاده از تسهیلات نظام وظیفه برای استعدادهای برتر کشور دو برابر افزایش یابد .

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود هزار نفر از تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان استفاده کردند که برنامه داریم در سال آینده این میزان را به دو هزار نفر افزایش دهیم .

منتظر تأکید کرد: تنها دانش‌آموختگان برتر دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند .

وی با بیان اینکه 65 درصد مقررات بنیاد ملی نخبگان تغییر کرده است افزود: تا پایان سال 94 تمام مقررات این بنیاد بر اساس سند راهبردی نخبگان تدوین می‌شود.

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ارائه تسهیلات از سوی این بنیاد گفت: به دانشجویان برتر مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها گفت: برای این دانشجویان دوره‌‌های توانمندسازی، آموزش، پژوهش و فناوری برگزار می‌کنیم .

منتظر در خصوص ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان گفت: دانشجویان برتر مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها نیز گفت: این دانشجویان می‌توانند زیر نظر استاد راهنما در محیط دانشگاه به عنوان دستیار آموزشی، پژوهشی و فناوری فعالیت کنند که بنیاد ملی نخبگان هزینه‌های فعالیت آنها را پرداخت می‌کند .

وی اضافه کرد: اگر دانشجویان برتر دوره دکتری از وقت انجام فرصت مطالعاتی را داشته باشند بنیاد ملی نخبگان هزینه این برنامه را پرداخت می‌کنند .

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در صورتی که دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌های کشور که به عنوان استعداد برتر از سوی بنیاد ملی نخبگان شناخته شده‌اند در یکی از مراکز صنعتی کشور مشغول به کار شوند بنیاد ملی نخبگان تا سه سال حقوق و بیمه این افراد را پرداخت می‌کند .

منتظر خاطرنشان کرد: ‌بنیاد در سال اول 80 درصد و در سال دوم 60 درصد و در سال سوم 40 درصد مبلغ حقوق و بیمه دانش‌آموختگان برتر کشور را که در مراکز صنعتی مشغول به کار شده‌اند پرداخت خواهد کرد .

وی بیان داشت: اگر دانش‌آموختگان برتر به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها پذیرفته شوند و اقدام به تأسیس شرکت دانش‌بنیان کنند بنابراین این افراد جزء اولویت ارائه تسهیلات شرکت‌های دانش بنیاد بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند.

ارسال نظر: