وزیر تعاون از طراحی و تدوین سبدی برای بیمه‌های اجتماعی اقشار مختلف خبر داد

کدخبر: 948000

علی ربیعی افزود: با تدوین این سبد، مردم در سطوح مختلف می‌‌توانند از تامین اجتماعی برخوردار شوند/ در راستای تدوین سیاست‌‌های رفاهی دولت، سامانه جمع‌آوری اطلاعات رفاهی ایرانیان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»،‌ علی ربیعی در حاشیه اولین جلسه دبیرخانه شورای عالی رفاه در جمع خبرنگاران ادامه داد: برنامه ریزی و بودجه ریزی در بخش های مختلف رفاهی از دیگر تصمیمات شورای عالی رفاه است. وی از راه اندازی بانک اطلاعات نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی خبر داد و گفت: با تشکیل این بانک طی دو ماه آینده، نیازمندان واقعی و افرادی که باید به آنها یارانه تعلق بگیرد شناسایی می شوند.

ربیعی تاکید کرد: توجه به سالمندان لایه های مختلف مردم در نظام تامین اجتماعی، حمایت های اجتماعی، یارانه اشتغال و کارآفرینی، کمک به تامین سلامت نیازمندان، توجه به بخش های مختلف مانند مسکن، تغذیه، آموزش و غیره از اهداف شورای عالی رفاه دیده است که برای آنها کمیسیون های تخصصی نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون اضافه کرد: سیاست های منسجم رفاهی به ماندگاری انقلاب و همچنین ایجاد رضایت در مردم منجر می شود که این شورا می تواند در جهت تدوین و تحقق این سیاست ها برنامه ریزی داشته باشد.

ربیعی از اختصاص 90 هزار میلیارد تومان در بخش رفاهی از سوی دولت خبر داد و گفت: 20 هزار میلیارد تومان از این مبلغ به صندوق های اجتماعی اختصاص یافته است. علی ربیعی اظهار داشت: دولت در بخش صندوق ها 20 هزار میلیارد تومان در بخش درمان 12 هزار میلیارد تومان در بخش حمایتی کمیته امداد و بهزیستی پنج هزار میلیارد تومان هزینه می کند و در مجموع 80 تا 90 هزار میلیارد تومان در بخش های رفاهی هزینه می شود اما متاسفانه اثربخشی آنها کافی نبوده به طوری که همچنان با 9 میلیون بی سواد، کودکان بازمانده از تحصیل و غیره مواجه هستیم به همین دلیل جا دارد که این هزینه ها با سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیقی همراه باشد تا اثرگذاری کافی داشته باشیم.

ارسال نظر: