احتمال افزایش ۳۸ درصدی هزینه‌های نظامی مالزی

کدخبر: 2042449

پیش بینی می‌شود هزینه‌های نظامی مالزی در سال جاری میلادی با افزایش ۳۸ درصدی از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سال گذشته به هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی روز جمعه گفت که هزینه های نظامی توسط عواملی از قبیل به روز کردن تجهیرات نظامی، عملیات بین المللی حفظ صلح و نگهداری یکپارچگی منطقه ای تعیین می شود.

وی که در مراسم مرتبط با نمایشگاه بین المللی هوا و فضا و نیروی دریایی لنکاوی سال 2017 در محل وزارت دفاع این کشور سخنرانی می کرد، گفت: ما باید از منابع مالی خود بیشتر استفاده کنیم و با ارزیابی اولویت ها، اهداف ذکر شده را در صدر توجه قرار دهیم.

نمایشگاه بین المللی هوا و فضا و نیروی دریایی لنکاوی 2017 قرار است از 21 تا 25 ماه مارچ سال آینده به میزبانی مالزی در جزیره لنکاوی برگزار شود.

به نوشته 'سان دیلی'، وی در ادامه خاطرنشان کرد که این فرایند ممکن است تا حدودی سخت باشد، اما ما هرگز این واقعیت که دفاع از سرزمین در اولویت قرار دارد را مورد بی توجهی قرار نمی دهیم.

'هشام الدین حسین' افزود: دولت مالزی در حالی که به واردات محصولات از کشورهای قدرتمند جهانی ادامه می دهد برای توسعه متخصصان داخلی تلاش می کند.

وزیر دفاع مالزی تصریح کرد: فراموش نکنیم که بازارهای دفاعی صنایع هوا و فضا و دریایی در سطح منطقه ای و بین المللی در مسیر رو به بالایی قرار دارند. بیش از یک سوم از بودجه نظامی جهان تنها در منطقه آسیا و اقیانوس آرام هزینه می شود.

مالزی بودجه دفاعی خود را در سال جاری دو درصد کاهش داد که این امر خود نشانه ای بر محدودیت بودجه است که می تواند محدودیت های زیادی در بخش هزینه های دفاعی ایجاد کند.

پس از اعمال این محدویت ها، مقامات نظامی مالزی با توجه به افزایش تهدیدهای مختلف شامل دزدی های دریایی، ترورسیم و مواضع پکن در دریای جنوبی چین به طور مکرر خواستار توسعه ظرفیت های هوایی و دریایی شده اند.

براساس بودجه ای که ماه اکتبر سال گذشته توسط 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی جزییات آن تشریح شد، میزان بودجه اختصاص یافته به بخش نظامی در سال 2016 حدود چهار میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال پیش از آن 2.25 درصد کاهش نشان می داد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: