پسر شیخ زکزاکی: ‌برادرانم را مقابل چشمان پدرم به شهادت رساندند

کدخبر: 1046931

تنها پسر بازمانده رهبر شیعیان نیجریه، گفت: حمد، ۱۷ ساله، علی ۱۵ ساله و حُمید ۱۳ ساله مقابل چشمان پدرم به ضرب گلوله ارتش نیجریه شهید شدند

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، محمد ابراهیم زکزاکی، تنها پسر باقیمانده از رهبر شیعیان نیجریه، در توضیحاتی در خصوص واقعه حمله اخیر گفت که ارتش نیجریه سه تن از بردارنش را طی یوروش اخیر به زاریا به شهادت رسانده است و در خصوص چگونگی شهادت برادرانش گفت: حمد، 17 ساله، علی 15 ساله و حمید 13 ساله مقابل چشمان پدرم به ضرب گلوله شهید شدند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که پس از حمله ارتش به شیعیان زاریا، تظاهرات های صلح آمیز در اعتراض به بازداشت شیخ زکزاکی و صدها تن دیگر ادامه داشته است.

سه تن دیگر از پسران شیخ زکزاکی در ژوئن 2014 در تظاهرات روز قدس به شهادت رسیدند، احمد در زمان شهادت 22 ساله، داشنجوی مهندسی شیمی در چین،‌حمید 20 ساله و محمود 18 ساله دانشجوی دانشگاه المصطفی در بیروت بود.

به گفته ابراهیم از میان 9 فرزند شیخ زکزاکی تنها دو دختر وی، نصیبه و سهیلا و خود او باقی مانده اند و سایرین توسط ارتش به شهادت رسیده اند.

تنها پسر بازمانده شیخ زکزاکی در ادامه تصریح کرد:‌به اعتراضات خود ادامه می دهیم و خواستار آزادی رهبرمان یعنی پدرم هستیم. اموال ما تخریب شده است و یا تحت نظارت ارتش است و خواستار عدالت برای شش برادرم هستیم.

بر اساس گزارشات، خواهر بزرگ شیخ زکزاکی،‌ فاطمه یعقوب نیز در حمله نیروهای امنیتی به منزل شیخ به شهادت رسیده است.

ارسال نظر: