هافینگتون پست: تایید برجام قطعی شد، گام بعدی مقابله با خواست ایران برای نابودی اسرائیل است

کدخبر: 1022259

این نشریه بریتانیایی نوشت:‌ حالا که توافق هسته‌ای با ایران را به دست آوردیم، می‌توانیم بر موضوعاتی نظیر حقوق بشر، جنگ‌های نیابتی ایران و خواست جمهوری اسلامی برای نابودی اسرائیل متمرکز شویم

به گزارش «نسیم»، روزنامه هافینگتون پست در مطلبی با عنوان "با ایران پس از توافق چه کنیم" می نویسد: توافق ایران پا برجا می‌ماند، حداقل تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری. برخلاف نارضایتی های فراکسیون اکثریت کنگره، و حتی مردم آمریکا، به خاطر افزایش احتمال امکان وتوی اوباما، توافق پا برجا می ماند.

این مقاله در ادامه می افزاید: حالا که توافق هسته‌ای با ایران را به دست آوردیم، می توانیم بر موضوعاتی نظیر حقوق بشر و جنگ‌های نیابتی ایران و هدف ایران برای نابودی اسرائیل و یهودیان متمرکز شویم.

هافینگتون پست با تاکید بر این که یادمان باشد، درباره ایرانی حرف میزنیم که پس از توافق منابع و امکانات بیشتری در اختیار دارد می افزاید: حتی رئیس جمهور هم می گوید ممکن است این منابع را برای افزایش حمایت خود " از تروریسم" به کار ببرد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: برخی می گویند می توانیم برای مقابله با افزایش بودجه ایران برای حمایت زا تروریسم توانایی های دفاعی متحدین خاورمیانه مان را افزایش دهیم. گرچه این مساله موجب رقابت تسلیحاتی در منطقه می شود.

این گزارش در پایان خاطر نشان می‌کند:‌ اما حتی اگر متحدین را مجهزتر کنیم هم ایا تعادل قدرت در برابر ایرانی که منابع خوبی در اختیار دارد برقرار می شود؟ و بعد برای حقوق بشر ایران چه باید کرد؟

ارسال نظر: