تلفات گرمای پاکستان از مرز هزار نفر گذشت

کدخبر: 1010000

حدود ۹۰۰ نفر در شهر ۲۰ میلیون نفری کراچی و بیش از ۱۰۰ نفر در بخش‌های دیگر ایالت سند بر اثر گرما جان باختند/ قطع برق و کمبود شدید آب علت اصلی افزایش مرگ و میر ناشی از گرما در این کشور است

به گزارش شینهوا؛ مقامات بهداشتی پاکستان اعلام کردند: شمار تلفات موج گرما در کراچی و جنوب ایالت سند از مرز هزار نفر گذشت . حدود 900 نفر در شهر 20 میلیون نفری کراچی و بیش از 100 نفر در بخش های دیگر ایالت سند بر اثر گرما جان باختند که اغلب این افراد بیش از 50 سال سن داشتند .

به گفته مقامات بیمارستان های دولتی پاکستان، دهها نفر از قربانیان گرما، کارگران کم درآمدی بودند که زیر آفتاب کار می کردند . اداره بهداشت ایالت سند اعلام کرد در مجموع 26 نفر دیگر روز یکشنبه جان باختند که علت مرگ اغلب آنها ایست قلبی بوده است .

سازمان هواشناسی پاکستان دمای 41 درجه سانتیگراد بالای صفر را برای روز دوشنبه پیش بینی کرده است . هفته گذشته دمای هوا در اغلب بخش های پاکستان به 45 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده بود .

قطع برق و کمبود شدید آب علت اصلی افزایش مرگ و میر ناشی از گرما در پاکستان بوده است . نواز شریف نخست وزیر پاکستان قرار است ظرف چند روز آینده برای بررسی اوضاع به کراچی سفر کند .

ارسال نظر: