شکننده ترین قسمت گوشی موبایل کجاست؟

کدخبر: 2381108

اگر سری به فروشگاه‌های موبایل زده باشید و به صورت نسبی از قیمت‌ها مطلع باشید، احتمالا خواهید دانست که آنچه به وسیله آن تماس می‌گیرید، پیامک ارسال می‌کنید، فیلم می‌بینید و موسیقی می‌شنوید در واقع یک سرمایه گران‌بهاست که از دست دادن آن و آسیب دیدنش به هر نحوی، خسارت بزرگی به شما تحمیل خواهد کرد. بی‌دلیل نیست که امروز دیگر کمتر تلفن همراهی را دست مردم می‌توانیم ببینیم که بدون گلس و قاب محافظ استفاده شود. آسیب دیدن گوشی موبایل، حتی برای قشر مرفه جامعه هم دردسر کوچکی نیست.

یکی از لزوم مراقبت صحیح از موبایل، دانستن نقاط حساس و شکننده آن است. در این مقاله قصد داریم در مورد شکننده‌ترین بخش‌های گوشی موبایل صحبت کنیم. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند بدانید کدام بخش از موبایل بیشتر به مراقبت نیاز دارد و صدمه دیدن آن سریع‌تر اتفاق می‌افتد. پس اگر شما هم قصد مراقبت بیشتر از گوشی خود را دارید، تا انتها با ما همراه باشید.

شکننده ترین قسمت گوشی موبایل

تعمیر گوشی هم وقت و هم سرمایه شما را از بین می‌برد. پس چه بهتر که با روش‌های ساده، جلوی مراجعه خود به تعمیرگاه را بگیریم. یکی از اصلی‌ترین و شایع‌ترین دلایل مراجعه افراد به تعمیرگاه‌های موبایل از جمله ماناتل، شکستگی در بخش‌های مختلف موبایل است. اما این شکستگی معمولا در چه قسمت‌هایی به وجود می‌آید؟ پاسخ این سوال را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

Picture1

ال سی دی

یک قطعه شیشه‌ای یا پلاستیکی بزرگ، یکی از دو وجه بزرگ تلفن همراه شما را تشکیل داده است. اگر چه این شیشه با شیشه‌های معمولی فرق دارد و نسبت به شکستن مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد اما به هر حال با شیشه سر و کار داریم؛ در نتیجه، خطر شکستن هم در کمین ماست! ال سی دی گوشی با ضربات بیشترین آسیب را می‌بیند. آسیب‌های ال سی دی می‌توانند جزئی باشند و به صورت نقاط تاریک روی صفحه خودشان را نشان بدهند یا فراگیرتر باشند و به صورت خطوط سیاه، قطعی بخشی از صفحه یا سوختن کامل صفحه نمایش خودنمایی کنند. به هر حال، با مشاهده اولین آثار آسیب‌دیدگی باید به فکر تعمیرات باشید زیرا شکستگی این قطعه پیشرفت خواهد کرد و به مرور، شما را با آسیب بزرگتری درگیر خواهد کرد.

لازم به ذکر است که ضربه خوردن گوشی به دلیل افتادن از ارتفاع یا هر نوع ضربه دیگر، تنها حالت آسیب‌دیدگی نمایشگر نیست بلکه عواملی نظیر افزایش دما، نوسانات شدید برق و مواردی از این دست نیز می‌توانند منجر به تخریب همه یا بخشی از نمایشگر شما شوند.

ماژول دوربین

بخش دیگر تلفن‌های همراه که از شیشه برخوردار است و طبیعتا می‌تواند آسیب ببیند، لنز دوربین شماست. لنز دوربین با ضربه آسیب می‌بیند اما از آنجا که سطح بسیار کمتری از نمایشگر گوشی دارد، احتمال ضربه خوردن آن کمتر است. با این وجود، در صورت آسیب‌دیدگی این بخش از موبایلتان، یا باید قید تصویربرداری را بزنید و یا آن را تعمیر کنید. ضربات وارد شده به دوربین می‌توانند صرفا شیشه روی لنز را بشکنند یا به صورت عمقی آن را درگیر کنند که این مورد تا حد زیادی به بخت و اقبال شما بستگی دارد!

Picture1

شیشه پشت گوشی

سطح پشتی تمام گوشی‌ها از شیشه تشکیل نشده اما شکنندگی، خاصیت مشترک بخش پشتی تمام گوشی‌های همراه است. شکستگی پشت گوشی به این دلیل در جایگاه سوم این مقاله قرار دارد که این آسیب‌دیدگی معمولا مشکل خاصی در عملکرد گوشی به وجود نمی‌آورد و صرفا ظاهر آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. با این وجود، نخواهید توانست تا ابد با یک گوشی پشت شکسته ادامه بدهید. پس اگر آسیبی گریبان‌گیر این بخش گوشی شما شده است، از طریق مراکز تعمیراتی معتبری از جمله ماناتل نسبت به ترمیم و یا تعویض آن اقدام کنید.

پورت شارژ

هر سه موردی که تا به اینجا بررسی کردیم، بخش‌هایی از گوشی بودند که با شیشه ارتباط دارند اما پورت شارژ که از قضا هیچ بخش شیشه‌ای خاصی ندارد هم در معرض آسیب‌های بسیاری قرار دارد! دلیل این آسیب‌پذیری، ضربات کم اما متوالی افراد حین اتصال گوشی به شارژ است. خصوصا گوشی‌های قدیمی‌تر که از پورت‌های تایپ B استفاده می‌کردند، بیشتر از ناحیه پورت شارژ دچار شکستگی می‌شدند که این موضوع، عامل مراجعات بسیاری به مراکز تعمیراتی از جمله ماناتل بوده است. گوشی‌های جدید، کمتر دچار شکستگی در پورت شارژ هستند اما رفتار گاها خشن برخی از کاربران، می‌تواند گوشی‌های تایپ C را نیز دچار آسیب‌دیدگی کند.

راهکارهایی برای حفاظت از گوشی در برابر شکستگی

با توجه به آنچه گفتیم، شکستگی برای بخش‌های مختلف گوشی شما یک خطر بالقوه است. با این وجود، به کمک برخی روش‌های ساده می‌توانید احتمال این شکستگی را تا حد زیادی کاهش دهید که در ادامه، این روش‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. مراقبت شما از گوشی و حفظ آن از خطراتی از جمله سقوط و ضربه خوردن، اصلی‌ترین نکته برای حفظ سلامت بخش‌های شکننده گوشی است. سعی کنید هنگام راه رفتن یا در آوردن گوشی از جیبتان، بیشتر مراقب آن باشید تا احتمال سقوط و ضربه‌پذیری گوشی کاهش یابد.
  2. حتما از قاب محافظ و گلس برای محافظت از گوشی استفاده کنید. امروزه تنوع طرح و رنگ قاب‌ها باعث شده استفاده از آن نه تنها از زیبایی گوشی شما نکاهد بلکه جذابیت بیشتری نیز به آن ببخشد.
  3. با هر روشی که می‌توانید و از هر راهی که می‌دانید، جلوی آب‌خوردگی گوشی را بگیرید. مسلما دلیلی ندارد خودتان مسبب آب‌خوردگی گوشی شوید اما محافظت خود را در این زمینه افزایش دهید.
  4. درصد کمی از دلایل آسیب‌دیدگی تاچ و قطعات نمایشگر، ایرادات نرم‌افزاری و بدافزارها هستند. سعی کنید یک نرم‌افزار امنیتی مناسب برای گوشی خود پیدا کرده و از آن استفاده نمایید. آپدیت کردن مستمر گوشی را نیز از یاد نبرید.
  5. Picture1

جمع‌بندی

شناخت شکننده ترین قسمت های گوشی می‌تواند به شما کمک کند تا راهکارهای حفاظتی مناسبی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی گوشی خود اتخاذ کنید. در این مقاله، پاسخ مفصلی به پرسش «شکننده ترین قسمت گوشی کجاست» ارائه نمودیم و در کنار آن، چند راهکار برای محافظت بهتر از گوشی را نیز آموزش دادیم تا به کمک این راه حل‌ها، بتوانید بهتر از قبل مراقب گوشی خود باشید.

با این وجود، گاهی ناگزیر خواهید بود برای تعمیرات گوشی به یک تعمیرگاه موبایل مراجعه کنید. حادثه همواره در کمین است و نمی‌توان صددرصد از آن مصون بود. اگر خدایی نکرده به چنین شرایطی دچار شدید، ماناتل می‌تواند به شما کمک کند تا به آسان‌ترین شکل و با کمترین دردسر، گوشی خود را تعمیر کنید. سرویس رفت و برگشت رایگان گوشی به مراکز تعمیرات از درب منزل، تنها یکی از شرایط رفاهی به شمار می‌رود که ماناتل برای شما تدارک دیده است. جهت اطلاع از سایر روش‌ها می‌توانید به وب‌سایت ماناتل مراجعه کنید و از شرایط تعمیر گوشی موبایل خود مطلع شوید.

 

ارسال نظر: