6 دلیل برای رزرو نکردن تور استانبول تابستان 1403 به صورت لحظه آخری + راهکار جایگزین

کدخبر: 2380194

تور استانبول در تابستان یکی از پرمتقاضی‌ترین تورها برای گردشگران است و آژانس‌های گردشگری بسیاری این تور را ارائه می‌دهند. یکی از تورهای پیشنهادی توسط آژانس‌ها، تور استانبول لحظه آخری است که با قیمت بسیار کمتری از تور معمولی به مسافران عرضه می‌شود. با انتخاب این تور باید در مدت بسیار کوتاهی وسایل خود را آماده کنید و راهی سفر شوید. بااین‌حال این نوع از تور برای بسیاری از افراد مناسب نیست و هر فردی امکان استفاده از آن را نخواهد داشت.

6 دلیل برای رزرو نکردن تور استانبول تابستان 1403 به صورت لحظه آخری + راهکار جایگزین

تفاوت تور لحظه آخری و تور معمولی استانبول چیست؟

تور لحظه آخری به شهر استانبول وقتی است که یک آژانس گردشگری در لحظات آخر باقی‌مانده به برگزاری تور به دلیل عدم تکمیل ظرفیت، تور را با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رساند تا ظرفیت به حدنصاب برسد. در تور عادی استانبول شما آزادی عمل بیشتری دررابطه‌با انتخاب زمان حرکت، نوع ایرلاین پرواز و انتخاب هتل دارید؛ ولی در تور لحظه آخری با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد و نمی‌توانید درباره این موارد تصمیم‌گیری کنید.

مزایای تور لحظه آخری

از مزایای این تورها، می‌توان به قیمت مناسبشان اشاره کرد. قیمت این تورها معمولاً 40 تا 70 درصد زیر قیمت واقعی است، در حالی که با وجود قیمت ارزان شما از تمام امکانات و خدمات تور به طور کامل برخوردار هستید. همچنین این تورها قابلیت دریافت روادید یا ویزا به صورت فوری دارند و حتی در برخی موارد نیز اصلا نیازی به دریافت ویزا برای شرکت در این تورها نیست. باید اشاره کرد که تنوع هم در این تورها بسیار زیاد است.

چرا نباید تور لحظه آخری رزرو کنیم؟

با اینکه در آژانس‌های خدمات گردشگری و فضای مجازی از تورهای لحظه آخری بسیار تعریف می‌شود، بااین‌حال در کنار مزایایی که ذکر شد، معایب مخصوص به خود را نیز دارند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

محدودیت حق انتخاب

از جمله معایب تورهای لحظه آخری این است که شما حقی برای انتخاب صندلی هواپیما، اتاق هتل و... نخواهید داشت؛ چرا که در اصل ظرفیت‌های باقیمانده در این سفرها حراج شده‌اند. به همین دلیل شما ممکن است بدترین صندلی هواپیما در پرواز خود نصیب شما شود به صورتی که حتی در صندلی‌های جداگانه از خانواده خود بنشینید، یا نامناسب‌ترین اتاق در هتل را به شما تحویل دهند.

عدم برنامه‌ریزی مناسب

عیب بعدی نداشتن زمان مناسب برای برنامه‌ریزی است. شما در سفرهای لحظه آخری خود زمانی ندارید که بتوانید تمام وسایل سفر را جمع کرده و یا با برنامه‌ریزی پیش بروید و واضح است که جمع‌آوری وسایل باعجله زیاد برای یک سفر، سبب می‌شود بسیاری از وسایل خود را جا بگذارید. چک‌نکردن وضعیت آب‌وهوای مقصد به‌صورت دقیق نیز سبب می‌شود حتی تجهیزات لازم و متناسب را به همراه نداشته باشید. حتی ممکن است به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب، بودجه مناسب برای سفر در اختیارتان نباشد.

عدم توانایی شرکت تمام اعضای خانواده

ازآنجایی‌که در خانواده‌ها معمولاً دانش‌آموز، دانشجو، کارمند و... وجود دارد، بسیاری از این افراد نمی‌توانند همراه باقی افراد خانواده در سفر شرکت کنند و باید تورهایی را انتخاب کنند تا تاریخ همه چیز از قبل کاملاً مشخص باشد.

سفری بدون کنسلی

یکی از معایب بسیار بزرگ سفرهای لحظه آخری، این است که این سفرها امکان کنسل‌شدن ندارند و این موضوع سبب می‌شود که اگر به هر دلیلی تمایل نداشتید در تور شرکت کنید، پول خود را از دست بدهید.

محیطی مطلوب برای کلاهبرداران

آخرین موضوع مهم، کلاهبرداری است. آفرهای لحظه آخری فرصتی مناسب برای شیادان و سودجویان محسوب می‌شوند. قیمت‌های ناچیزی که توسط روش‌های مختلفی مثل پیامک‌های تبلیغاتی، پست‌های اینستاگرام و.... تورهای لحظه آخری به گردشگران عرضه می‌شوند، افراد را وسوسه می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود که افراد بسیار زیادی بدون توجه به اعتبار تور لحظه آخری پرداخت را انجام دهند و در دام این کلاهبرداران گرفتار شوند.

راهکار جایگزین چیست؟

اگر کارمند یا دانشجو هستید و یا فردی هستید که باید چندین روز قبل از مسافرت برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از تورهای معمولی آژانس‌های گردشگری استفاده کنید. بااین‌حال اگر تمایل به رزرو تور لحظه آخری استانبول داشتید، حتماً خرید خود را از یک سایت معتبر انجام دهید و اطمینان حاصل کنید تمام وسایل موردنیاز را تا جای ممکن جمع کرده باشید. یا اگر قصد خرید تور لحظه آخری را دارید از سایت لحظه آخر؛ مرجع تخصصی تورهای لحظه آخری اقدام به خرید نمائید.

سخن پایانی

تور لحظه آخری استانبول در تابستان یکی از پرفروش‌ترین تورهای آژانس‌های مسافرتی است. مهم‌ترین فایده این نوع تورها، قیمت 40 تا 70 درصد کمتر آن نسبت به تورهای عادی است. بااین‌حال معایب مخصوص به خود را نیز دارند؛ از جمله فرصت کم برای جمع‌آوری وسایل و برنامه‌ریزی، نبود امکان کنسلی و محدودیت حق انتخاب برخی از معایب این نوع تورها هستند. برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از خرید تور لحظه آخری استانبول، تمام جوانب را در نظر بگیرید تا یک سفر لذت‌بخش داشته‌باشید.

 

ارسال نظر: