رویترز: آمریکا تاکنون 27 هزار بمب و موشک به اسرائیل داده است

کدخبر: 2380172

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آمریکایی نوشت که دولت آمریکا از ابتدای جنگ در غزه تاکنون 27 هزار انواع بمب و موشک در اختیار ارتش اشغالگر اسرائیل قرار داده است.

در شرایطی که جو بایدن و دونالد ترامپ در مناظره روز گذشته خود بر سر اینکه کدام بیش از دیگری از رژیم اسرائیل حمایت کرده، مسابقه گذاشته بودند، خبرگزاری رویترز در گزارشی از حجم کمک‌های نظامی واشنگتن برای ارتش اشغالگر پرده برداشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی مطلع نوشت:‌ آمریکا از 7 اکتبر تاکنون حداقل 14 هزار بمب «مارک 84» هر کدام به وزن 500 پوند (برای بمباران هوایی) و 3000 موشک جو به زمین از نوع «هلفایر»، 1000 بمب سنگرشکن، 2600 بمب جو به زمین با قطر کم و دیگر مهمات را برای اسرائیل ارسال کرده است.

این دو مقام آمریکایی که نام خود را فاش نکردند، در خصوص اینکه این تسلیحات در چه بازه زمانی به اسرائیل داده شده است، سخنی نگفتند.

رویترز نوشت که حجم این تسلیحات نشان می‌دهد که علی‌رغم درخواست وسیع بین‌المللی از آمریکا برای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل، اما آمریکا حاضر به کاهش کمک‌های تسلیحاتی نشده است.

همزمان کارشناسان نظامی نیز به رویترز گفتند که نوع سلاح‌های ارسالی آمریکا برای اسرائیل، دقیقا با نیازهای این رژیم در جنگ غزه مطابقت دارد.

«تام کاراکو» کارشناس تسلیحات در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل به رویترز گفت: «با اینکه این حجم سلاح می‌تواند در یک درگیری، نسبتا سریع به پایان برسند، اما این فهرست به وضوح نشان از سطح قابل توجهی از حمایت ایالات متحده از متحدان اسرائیلی خود دارد».

یک مقام ارشد دولت بایدن نیز روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که واشنگتن از 7 اکتبر سال گذشته تاکنون 6.5 میلیارد دلار سلاح به اسرائیل ارسال کرده است.

مقامات حماس بارها گفته‌اند که آمریکا در تمامی جنایات رژیم اسرائیل در غزه شریک است و اشغالگران با بمب‌های ارسالی آمریکا زنان و کودکان بی دفاع را بمباران می‌کنند.

در 29 ماه می نیز زمانی که ارتش اشغالگر اسرائیل چادر آوارگان در رفح را بمباران کرد و به آتش کشید، شبکه سی ان ان در گزارشی گفت که اسرائیل در این حمله از بمب‌های جی‌بی‌یو-۳۹ ساخت آمریکا استفاده کرده است.

در این میان پایگاه خبری آکسیوس نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی روز گذشته گزارش داد دولت جو بایدن قرار است بخشی از کمک تسلیحاتی معلق‌شده را برای تل‌آویو ارسال کند.

پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی و یک مقام اسرائیلی گزارش داد انتظار می‌رود دولت آمریکا به ریاست جو بایدن به زودی ارسال بمب‌های ۵۰۰ پوندی را برای تل‌آویو اعلام کند.

این بمب‌ها بخشی از کمک‌های تسلیحاتی بود که در ماه آوریل ادعا شد دولت آمریکا به دلیل احتمال عملیات اسرائیل در رفح ارسال آنها برای رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است. 

یک مقام اسرائیلی به آکسیوس گفت قرار است ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بعد از اتمام عملیات اسرائیل در رفح تحویل این رژیم شود. انتظار می‌رود روند تحویل این بمب‌ها دو هفته به طول بینجامد. 

حمایت‌های بی دریغ آمریکا از رژیم اسرائیل در جنگ غزه تا جایی پیش رفته است که طی ماههای گذشته برخی از کارمندان وزارت خارجه و تعدادی از خلبان‌های نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به کشتار مردم غزه استعفا داده‌اند

منبع: فارس
ارسال نظر: