رشت به مشهد با قطار، هواپیما یا ماشین؟

کدخبر: 2378608

مشهد از یک‌سو به دلیل قرارگیری بارگاه امام هشتم شیعیان در این شهر به‌عنوان قطب گردشگری مذهبی در کشور شناخته می‌شود و از سوی دیگر جاذبه‌های متنوع گردشگری زیادی را در خود جای داده است. ازاین‌رو زائران و مسافران زیادی از نقاط مختلف راهی این مقصد گردشگری می‌شوند. شاید جالب باشد بدانید یکی از پرترددترین مسیرها به مقصد مشهد، مسیر رشت به مشهد است. دراین‌بین این سؤال مطرح می‌شود که از میان وسایل نقلیه مختلفی که برای سفر در این مسیر در دسترس است کدام‌یک گزینه بهتری است. در مطلب حاضر قصد داریم ضمن بررسی معایب و مزیت‌های سفر با هر یک از این وسایل نقلیه در سفر به مشهد از رشت به این پرسش نیز پاسخ دهیم.

 

61523

با هواپیما رشت مشهد سریع و راحت سفر کنید

بی‌شک اگر بخواهیم سفر با هواپیما را ازنظر دو معیار سرعت و راحتی در طول مسیر با دیگر وسایل نقلیه مقایسه کنیم باید بگوییم سفر هوایی به مقاصد گوناگون شیوه‌ای بی‌رقیب برای سفر محسوب می‌شود. اگر از هزینه‌ی بلیط هواپیما صرف‌نظر کنیم، سفرهای هوایی از هر حیث برتری قابل‌توجهی دارند؛ برای مثال سفرهای هوایی امنیت بسیار بالاتری از سایر روش‌های حمل‌ونقل دارند. البته مهم‌ترین مزیت سفرهای هوایی این است که زمان رسیدن به مقصد را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند.

در سفر زمینی از رشت به مشهد بین ۱۳ تا ۱۵ ساعت در راه خواهید بود! این مسیر با قطار نیز حدود 17 ساعت طول می‌کشد! اگر قصد دارید سفری کوتاه به مشهد داشته باشید و در کمترین زمان ممکن به رشت برگردید، هرگونه وسیله‌ی دیگر را نادیده بگیرید و بدون تعلل بلیط هواپیما رشت به مشهد را رزرو کنید؛ چراکه در سفر هوایی در کمتر از دو ساعت به مشهد می‌رسید!

 خوشبختانه پروازهای این مسیر هوایی نیز همواره در طول هفته برقرار هستند و مسافران امکان انتخاب از میان ایرلاین‌های گوناگون را دارند. البته باید در نظر داشت که در هر سفر هوایی احتمال تأخیر و کنسلی پرواز به دلایل مختلف به‌ویژه شرایط نامساعد جوی همواره محتمل است و پرواز رشت مشهد نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگر قیمت بلیط هواپیما را با هزینه سفر با دیگر وسایل نقلیه نظیر اتوبوس و قطار مقایسه کنیم آن‌وقت است که باید بگوییم یکی دیگر از معایب سفر هوایی از رشت به مشهد گران بودن هزینه‌های آن است.

61523

 

سفر ماجراجویانه با قطار رشت مشهد

سفر با قطار از رشت به مشهد را می‌توان با چند کلمه توصیف کرد؛ مقرون‌به‌صرفه، آرامش‌بخش و راحت. سفر با قطار، به‌ویژه قطارهای کوپه‌ای بسیار راحت است و مسافران در طول مسیر با استفاده از امکانات رفاهی قطار کمتر احساس خستگی دارند.

برنامه قطارهای رشت مشهد همانند برنامه قطارهای دیگر در اغلب مواقع منظم و بدون معطلی یا تأخیری انجام می‌شود. هزینه بلیط قطار نیز از هزینه سفرهای هوایی ارزان‌تر است. علاوه بر همه این‌ها، تماشای مناظر جنگل‌های باطراوات و سرسبز در مسیر رشت مشهد نیز جزو مزیت‌هایی است که سفر با قطار در این مسیر را به سفری متمایز و خاطره‌انگیز تبدیل می‌کند.

با وجود همه مزیت‌های سفر با قطار رشت به مشهد؛ اما این روش مسافرت یکی عیب بزرگ دارد و آن هم طولانی بودن مسیر است. به‌طوری‌که مسافت ریلی میان رشت و مشهد نزدیک به 1200 کیلومتر است و مسافران این مسیر نزدیک به 17 ساعت در راه خواهند بود.

61523

سفر جاده‌ای از رشت به مشهد با ماشین

سفر زمینی با خودرو و اتوبوس به هر مقصدی هم که باشد یک مزیت اصلی دارد و آن‌هم اقتصادی بودن آن در مقایسه با دیگر شیو‌ه‌ها است. بااین‌حال سفر جاده‌ای نیاز به حوصله و صبر بیشتری در طول مسیر دارد، به‌ویژه اگر مسافت میان مبدأ و مقصد طولانی باشد. مسافت میان دو شهر مشهد و رشت نیز نسبتاً طولانی است؛ طی کردن این مسیر با خودروی شخصی احتمالاً حدود ۱۴ ساعت و با اتوبوس نزدیک به ۱۶ ساعت زمان می‌برد.

یک از معایب سفر با خدرو نسبت به قطار این است که به دلیل نحوه‌ی چیدمان صندلی‌های ماشین و اتوبوس امکان استراحت و قدم زدن مسافران در طول مسیر وجود ندارد. هرچند در سفرهای جاده‌ای با خودروی شخصی می‌توانید در طول مسیر توقف‌های کوتاهی داشته باشید؛ اما این کار موجب طولانی‌تر شدن مسیر و در نتیجه خستگی بیشتر می‌شود.

ترافیک جاده‌های مسیر رشت در روزهای شلوغ سفر و احتمال خرابی خودرو در طول مسیر، به‌ویژه در فصل سرما نیز از جمله مواردی هستند که ممکن است به‌دشواری سفرهای جاده‌ای در مسیر رشت مشهد بیفزایند.  اگر قصد سفر جاده‌ای به مشهد را دارید، حتماً مشکلات احتمالی را در نظر داشته و برای هرگونه پیش‌آمدی آمادگی داشته باشید.

 

61523

 

سفر به رشت با کدام وسیله نقلیه بهتر است؟

انتخاب از میان گزینه‌های مختلف برای سفر از رشت به مشهد شامل هواپیما، قطار و ماشین بیشتر به ترجیحات، برنامه زمانی و بودجه‌ی شما برای سفر بستگی دارد.

با در نظر گرفتن این موارد و نکاتی که در هر بخش از این مطلب به آن اشاره شد می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستید که می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ دغدغه‌ای به مقصد برسید پس به نظر می‌رسد که بهتر است به سراغ خرید بلیط هواپیما رشت به مشهد بروید. اگر می‌خواهید سفرتان مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد و درعین‌حال مسیر طولانی میان رشت و مشهد را بدون دغدغه سپری کنید و ازنظر زمانی هم محدودیت خاصی ندارید پس بهترین گزینه برای شما رزرو بلیط قطار است.

درنهایت اگر به دنبال ارزان‌ترین شیوه سفر از رشت به مشهد هستید و از مواردی نظیر مدت‌زمان طولانی میان مسیر، ترافیک جاده‌ای یا وقوع اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی به‌عنوان چالش‌های هیجان‌انگیز سفر استقبال می‌کنید پس سفر جاده‌ای با ماشین گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

61523

 

 

 

 

ارسال نظر: