اقدامات دیپلماتیک ایران در واکنش به ترور شهید هنیه

کدخبر: 2380525

در راستای تبیین اقدام نامشروع رژیم صهیونیستی در نقض تمامیت ارضی ایران و ترور رهبر سیاسی جنبش حماس، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی را با وزرای امور خارجه کشورهای مختلف داشت.

نسیم آنلاین: در راستای تبیین اقدام نامشروع رژیم صهیونیستی در نقض تمامیت ارضی ایران و ترور رهبر سیاسی جنبش حماس، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی را با وزرای امور خارجه کشورهای مختلف داشت.

باقری در همین راستا با برخی از وزرای خارجه منطقه از جمله مصر و اردن تماس برقرار کرده و عصر یکشنبه وزیر خارجه اردن به صورت غیرمنتظره به تهران سفر کرده است، دیدار و رایزنی کرد.

باقری ضمن رایزنی تلفنی با وزیران امور خارجه قطر، عربستان سعودی، ترکیه، عمان، روسیه، الجزایر، پاکستان، مجارستان، بحرین، اسلوونی و دبیرکل سازمان ملل متحد و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دبیران کل سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و رئیس شورای امنیت نامه نوشت.

سرپرست وزارت امور خارجه ضمن تسلیت به اعضای دفتر جنبش حماس در تهران در این دفتر حضور یافته و با اعضای این دفتر دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است که جمهوری اسلامی از شورای امنیت سازمان ملل برای برگزاری جلسه اضطراری پیرامون ترور شهید هنیه و بررسی جنایات رژیم صهیونیستی درخواست نشست اضطراری داده بود که این نهاد بامداد پنجشنبه تشکیل جلسه داد.

همچنین بنابر درخواست جمهوری اسلامی برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی، این سازمان روز چهارشنبه در شهر جده نشستی را برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر: