خیلی فرق میکنه کدوم بیمه رو انتخاب کنی؟

کدخبر: 2378564

انتخاب بیمه یکی از تصمیمات مهم و تاثیرگذار است.

تمام انتخاب‌های کوچک و بزرگ ما در زندگیمان تاثیرگذار هستند. بنابراین لازم است با آگاهی و دقت بیشتری تصمیم‌گیری کنیم. انتخاب شرکت بیمه نیز یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد. چرا که پوشش‌ها، توانگری مالی، سقف تعهدات، مراکز پرداخت خسارت و بسیاری موارد دیگر در شرکت‌های بیمه با هم متفاوت است. در ادامه این مقاله می‌خواهیم در مورد فاکتورهای مهمی که در انتخاب بیمه موثرهستند با شما صحبت کنیم. پس این مقاله را از دست ندهید.

 

مهم‌ترین فاکتورها در ایجاد تفاوت میان شرکت‌های بیمه مختلف

در هنگام خرید بیمه شخص ثالث باید در مورد مولفه‌هایی که شما را به سوی بهترین انتخاب هدایت می‌کند، اطلاع داشته باشید. برای خرید بهترین بیمه باید به مواردی که در ادامه شرح می‌دهیم توجه کنید.

 

انتخاب بهترین سطح پوشش بیمه شخص ثالث

سطح پوشش‌ها یا سقف تعهدات بیمه یکی از مواردی است که در زمان جبران خسارت بسیار حائز اهمیت است. بیمه مرکزی در هر سال حداقل میزان پوشش را به شرکت‌های بیمه اعلام می‌کند. بیمه‌گزاران نیز در زمان خرید بیمه باید با دقت به سقف پوشش شرکت بیمه‌گر عمل کنند. سقف پوشش بیمه شخص ثالث در هر سال با توجه به نرخ دیه یک انسان کامل در ماه‌های حرام تعیین می‌شود که در سال 1402 نرخ دیه در ماه‌های حرام برابر با یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در ماه‌های غیرحرام برابر 900 میلیون تومان است.

بر همین اساس حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال 1402 برابر 30 میلیون تومان و حداکثر میزان آن برابر با 600 میلیون تومان است. در حال حاضر حداکثر سقف پوشش را شرکت‌های زیر ارائه می‌دهند:

  • بیمه ایران
  • بیمه کوثر
  • بیمه البرز
  • بیمه آسیا

 

تاثیر قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث در انتخاب شرکت بیمه

65123

قیمت بیمه نامه در انتخاب بیمه موثر است.

تهیه بیمه شخص ثالث با کمترین سطح پوشش برای همه دارندگان وسایل نقلیه موتوری اجباری است. در صورتی که خودروی گران‌قیمتی دارید انتخاب حداقل پوشش ریسک زیادی دارد. قیمت بیمه‌نامه‌های شخص ثالث معمولا با توجه به سقف پوشش‌ها و خدمات درخواستی بیمه‌گزار از شرکت بیمه‌گر متفاوت است. در زمان خرید بیمه باید به سقف پوشش‌ها در جبران خسارات دقت کرد.

 

تاثیر سطح توانگری مالی شرکت بیمه در تفاوت بیمه‌ها

سطح توانگری مالی شرکت بیمه براساس توانایی شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت مشخص می‌شود. هر چه توانگری مالی یک شرکت بیمه بیشتر باشد، انتخاب آن شرکت بیمه مزایای بیشتری برای شما خواهد داشت. شرکت‌های بیمه در 5 سطح رتبه‌بندی می‌شوند که سطح 5 کمترین میزان توانگری مالی و سطح یک بیشترین میزان توانگری مالی است.

 

صدور بیمه‌نامه در سریع‌ترین زمان

سرعت صدور بیمه‌نامه شخص ثالث نیز یکی از مواردی است که در انتخاب شرکت بیمه تاثیر زیادی دارد. انتخاب شرکت بیمه‌ای که بعد از خرید در سریع‌ترین زمان ممکن بیمه‌نامه را برای بیمه‌گزار ارسال می‌کند موجب ایجاد حس رضایتمندی بیمه‌گزار خواهد شد.

 

پاسخگویی، پشتیبانی و مشاوره رایگان در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته

65123

 

مشاوره، پشتیبانی و پاسخگویی 24 ساعته در انتخاب بیمه تاثیرگذار است.

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب شرکت‌های بیمه موثر است، پشتیبانی و پاسخگویی آن‌ها است. برخی شرکت‌های بیمه قبل از خرید به بیمه‌گزاران مشاوره می‌دهند تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید نمایند. بیمه‌گزاران با انتخاب آگاهانه شرکت بیمه می‌توانند از این مزایا برخوردار شوند. لازم است بدانید شرکت‌هایی که در ادامه نام می‌بریم بیشترین رضایت مشتری را در رسیدگی به شکایات دارند:

  • بیمه ایران
  • بیمه آسیا
  • بیمه دانا

همچنین بیمه‌های شخص ثالث ایران، آسیا، دانا و پارسیان نیز براساس آمار بیمه مرکزی دارای بیشترین میزان فروش هستند.

 

اهمیت تعداد مراکز پرداخت خسارت در انتخاب بیمه شخص ثالث

تعداد مراکز پرداخت خسارت یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب بیمه شخص ثالث است. تعداد زیاد مراکز پرداخت خسارت دارای مزایایی به شرح زیر است:

  • پرداخت سریع‌تر خسارت
  • نوبت‌دهی سریع‌تر برای پیگیری
  • عدم نیاز به طی کردن مسافت‌های طولانی برای دریافت خسارت

 

تاثیر امکان پرداخت خسارت سیار در خرید بیمه شخص ثالث

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب بیمه شخص ثالث موثر است، امکان پرداخت خسارت سیار است. در صورتی که شرکت بیمه شما امکان پرداخت خسارت سیار را داشته باشد، دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خسارت را ندارید. با یک تماس کارشناس به محل حادثه اعزام، خسارات شما برآورد و به شما پرداخت می‌شود.

 

تضمین بهترین قیمت در خرید بیمه شخص ثالث

هنگامی که می‌خواهید بیمه شخص ثالث را خریداری نمایید باید از قیمت بیمه‌نامه اطمینان حاصل کنید. بنابراین بهتر است شرکتی را انتخاب نمایید که امکان انتخاب بهترین قیمت بیمه‌نامه با مناسب‌ترین پوشش‌ها را در دسترس شما قرار دارد. بسیاری از سامانه‌های اینترنتی با مقایسه بیمه‌های مختلف خرید بیمه با بهترین قیمت را برای شما ضمانت می‌کنند.

 

انتخاب آگاهانه بیمه با بهترین پوشش و قیمت

انتخاب آگاهانه به شما کمک می‌کند تا در زمان بروز حادثه بهترین و کامل‌ترین خدمات ممکن را دریافت نمایید. پس نگو فرقی نمی‌کنه انتخاب شرکت بیمه در پرداخت خسارات تاثیر زیادی دارد. شما باید با در نظر گرفتن تمام مولفه‌هایی که در این مقاله ذکر شد برای انتخاب بیمه تصمیم بگیرید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود و در انتخاب بیمه با دقت بیشتری عمل کنید.

نگو فرقی نمی کنه! از کدوم سایت بیمه ثالث رو بگیری

 

منبع: https://www.zoomit.ir/pr/410285-bimeh/

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:
  • مرتضی

    پرداخت خسارت سیار یکی از خدماتیه که بنظرم توی خرید بیمه شخص ثالث باید بهش توجه بشه. من خودم بیمه ای رو انتخاب می کنم که این امکان رو داشته باشه و دردسر گشتن و پیدا کردن مرکز خسارت نداشته باشم.

  • سحر رضایی

    سلام. خیلی مطلب خوبی بود. قطعا انتخاب بیمه شخص ثالث یکی از انتخاب های مهمه و نباید ساده باهاش برخورد کرد. چون موقع حادثه خیلی به کارمون میاد.