کوثری: گرایش به تولید بیشتر آثار ادبیات کودک و نوجوان در سطح بین‌الملل چشمگیر است

کدخبر: 941406

مدیرعامل انتشارات علمی‌ و فرهنگی در افتتاح دومین فروشگاه این انتشارات افزود: ناشران ما، باید گرایش روز افزون به سمت انتشار رمان و ادبیات داستانی داشته باشند

به گزارش «نسیم»، مراسم افتتاح دومین فروشگاه انتشارات علمی‌و فرهنگی با حضور جمعی از نویسندگان و فرهیختگان همچون استاد سمیعی گیلانی، سیروس پرهام و حسن بلخاری در خیابان کریم خان برگزار شد.

کوثری: باید کتاب خواندن جدی گرفته شود

در این مراسم مسعود کوثری، مدیر عامل انتشارات علمی‌ و فرهنگی گفت: ما باید خواندن رمان را خیلی جدی بگیریم و مطالعه ادبیات داستانی، کمیک استریپ و تماشای فیلم‌های خوب را جزء برنامه‌های زندگی مان قرار دهیم. آینده ناشران ما، باید گرایش روز افزون آن‌ها به سمت انتشار رمان و ادبیات داستانی باشد.

وی افزود: گرایش به تولید بیشتر آثار ادبیات کودک و نوجوان در سطح بین المللی چشمگیر است و در دیدار اخیرم از نمایشگاه کتاب فرانکفورت این موضوع را از نزدیک مشاهده کردم.

گیلانی: ویرایش آثار برای اولین بار در انتشارات علمی و فرهنگی نهادینه شد

سمیعی گیلانی که از سال‌ها قبل با انتشارات علمی‌و فرهنگی همکاری دارد، دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به تاریخچه پربار انتشارات علمی‌و فرهنگی گفت: برای اولین بار، قبل از انقلاب اعمال ویرایش در این انتشارات نهادینه شد و من جزء ویراستاران این مجموعه بودم و این انتشارات بسیار معتبر و فعالیت‌های آن قابل توجه است.

سمیعی گیلانی در ادامه افزود: احیاء ادبیات کلاسیک در انتشارات علمی‌و فرهنگی یکی از کارهای جدی است که باید به آن پرداخته شود.

خلیلی: کتاب‌های کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی قبل از انقلاب هم پرطرفدار بود

فریدون عموزاده خلیلی نیز در این مراسم درباره اهمیت ادبیات کودک و نوجوان صحبت کرد و گفت: هر کتابی که آفریده می‌شود، یک جهان جدید به کودکان هدیه می‌دهد، و وقتی یک کتاب فروشی جدید آغاز به کار می‌کند، یعنی این جهان‌های آفریده شده به کودکان و نوجوانان هدیه شده است.

عموزاده خلیلی با اشاره به فعال بودن بخش کودک و نوجوان این فروشگاه تصریح کرد: از قبل از انقلاب، کتاب‌های کودک و نوجوان این انتشارات جزء بهترین کتاب‌ها بوده اند و نظر به توجه ویژه دکتر کوثری به ادبیات کودک و نوجوان برنامه‌ها و افق روشنی در این بخش دیده می‌شود.

میرزایی: شرکت بازرگانی کتاب گستر 3 رویکرد را دنبال می‌کند

میرزایی مدیر عامل شرکت بازرگانی کتاب گستر که از شرکت‌های تابعه انتشارات علمی‌و فرهنگی است نیز، توسعه فروشگاه‌های کتاب با برند علمی‌و فرهنگی، توسعه نمایشگاه‌های کتاب و توسعه بازار فروش را به عنوان سه رویکرد جدید شرکت کتاب گستر برشمرد و گفت: ما در شرکت بازرگانی کتاب گستر که وظیفه توزیع کتاب را به عهده داریم بر خود فرض می‌دانیم فضاهای فروشگاهی و نمایشگاهی عرضه کتاب را گسترش دهیم.

شایان ذکر است، دومین فروشگاه انتشارات علمی‌و فرهنگی در دو طبقه مجزا، و اختصاص یک طبقه به فروش کتاب و اسباب بازی‌ها و سی دی‌های آموزشی کودک و هم چنین فروش کتاب‌هایی از ناشران برگزیده، کار خود را از روز دوشنبه 28 مهر ماه آغاز کرده است.

ارسال نظر: