یادداشت مهناز فتاحی برای «نسیم آنلاین»؛

با اشتیاق به دیدار کتاب‌ها می‌روم

کدخبر: 2025684

مهناز فتاحی، نویسنده به مناسبت برگزاری بیست ونهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب یادداشتی در اختیار «نسیم آنلاین» قرار داده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «نسیم آنلاین»، مهناز فتاحی، نویسنده به مناسبت برگزاری بیست ونهمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب یادداشتی در اختیار ما قرار داده است.

نامش شهر آفتاب است و می گویند خانه ی کتابهاست. این که کتاب ها برای خودشان خانه ای داشته باشند و ما هم آن خانه را دائمی و مشخص بدانیم ، بسیار خوب است.

هرسال برای رسیدن به نمایشگاه کتاب از شهرستان راه می افتم و سوار براتوبوس در جاده ها فکر می کنم که چقدرخوبست که سرنوشت انسان با کتاب گره بخورد. جاده های پهن و باریک ماشین هایی که عوض می کنم... خستگی و گرسنگی ....و بعد فلش های نمایشگاه ، ازدحام و چهره هایی که برایت آشنا هستند...

امسال مسیر رسیدن به نمایشگاه عوض شده است. دقیقا کجا؟ هنوز نمی دانم اما مسیرم هرجا که باشد می دانم به قشنگترین مکان می رسد. آن جا که کتاب ها منتظرم هستند تا با هم دیداری تازه کنیم. آن جا که عاشقانه دوست دارم. آخرآنجا جایی است که می توانم با خیال راحت بنشینم و به کتاب فکر کنم. نامش شهر آفتاب است و من احساس می کنم شهری را که نام آفتاب بر خود دارد راحت می توان پیدا کرد.

حرفهای بسیاری شنیده ام. موافق و مخالف. می گویند راه دورتر شده است. می گویند هنوز مشکلات این مکان مشخص نشده است. می گویند احتمالا با مشکلات بسیاری روبرو باشد... هرچقدر هم که مشکل باشد ما این راه را با هم می رویم. ما با هم قدم برمی داریم و می دانیم که روزی به همین مکان عادت می کنیم و از این که بخواهد روزی همین مکان تغییر پیدا کند نگران می شویم .

من خوشحالم از این که همه به فکر کتاب و مکان مناسب آن هستند. هرصحبتی هم در این زمینه می شود نشان می دهد عده ای هستند که نگران کتاب و سرنوشتش هستند .من همه این حرف ها را به فال نیک می گیرم .

حتی اگر جایش دور باشد... حتی اگر من نویسنده شهرستانی راهش را خوب بلد نباشم ....حتی اگر قرار باشد سختی بسیار بکشم ...می دانم خدا کمکم خواهد کرد و راهش را به خوبی پیدا خواهم کرد و با اشتیاق با کتاب ها دیدار خواهم کرد.

شهر آفتاب نام زیبایی دارد. امیدوارم که خاطره خوشی از شهر آفتاب امسال در ذهن همه بماند و شهر آفتاب خانه دائمی و پراز مهر کتاب ها بشود.

ارسال نظر: