توافقنامه واگذاری امتیاز نشر کتاب میان بنیاد شعر و انتشارات علمی و فرهنگی امضا شد

کدخبر: 1000196

قزلی در مراسم امضای این توافقنامه گفت: این ناشر پنج عنوان کتاب پیشنهادی بنیاد را در طول سال منتشر می‌کند/ کوثری: اولویت‌مان تمدید زمان توافق‌نامه با بنیاد است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مهدی قزلی در مراسم امضای توافق‌نامه واگذاری امتیاز نشر کتاب میان بنیاد شعر و ادبیات داستانی انتشارات علمی و فرهنگی که امروز در غرفه بنیاد در نمایشگاه کتاب برگزار شد، با بیان اینکه باید برای کتاب‌های عصر داستان، برنامه خوبی داشته باشیم تا کتاب‌ها به بهترین نحو و در شرایط حرفه‌ای ارائه شود، گفت: با اضافه شدن بخش شعر و همچنین واگذاری برگزاری جایزه‌های مهم ادبی بنیاد ستادی تر شده، به همین دلیل با مشورت هئیت علمی و اصحاب صاحب نظر به این نتیجه رسیدیم که کار انتشار کتاب‌ها را به یک مجموعه‌ کاملاً حرفه‌ای واگذار کنیم.

وی افزود: برای واگذاری انتشار کتاب‌هایمان با ناشران نوپا و با ترجبه مذاکراتی را انجام دادیم که در نهایت با مسعود کوثری، مدیر انتشارات علمی و فرهنگی، به جمع‌بندی نهایی رسیدیم و قرار است کتاب‌های بنیاد بعد از این در اختیار این انتشارات قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی تصریح کرد: امیدواریم سرانجام این کار خوب باشد، چراکه آثار بنیاد، آثار خوبی است و نویسنده‌ها حیات حرفه‌ایشان به این کتاب‌ها بستگی دارد.

قزلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در توافق نامه قید شده که مدت این توافق نامه 5 سال است، توضیحی در این زمینه دهید، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم توافق‌نامه پایداری داشته باشیم، باید از دوران گذار عبور می‌کردیم. از این رو زمان مشخصی را برای توافق‌نامه در نظر گرفته‌ایم. البته نکات دیگری نیز در توافق‌نامه وجود دارد که می‌توان به انتشار کتاب‌های پیشنهادی‌مان از سوی انتشارات علمی و فرهنگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در توافق نامه عنوان شده که انتشارات علمی و فرهنگی باید 5 عنوان کتاب پیشنهادی از سوی بنیاد را به چاپ برساند، ادامه داد: با این حال مدیر انتشارات علمی و فرهنگی عنوان کرد که این 5 عنوان در توافق نامه قید شده و انتشارات آمادگی چاپ کتاب‌های بیشتری را که به آنها پیشنهاد می‌دهیم، دارد.

قزلی با بیان اینکه در این توافق‌نامه قید نام و لوگوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز آورده شده است، تصریح کرد: طبق توافق نامه کتاب‌هایی که به تارگی منتشر شده، همچنین آثاری که مورد اختلاف بوده و بنیاد باید مسائل مربوط به آن را حل می‌کرده است، برای چاپ به انتشارات علمی و فرهنگی سپرده شده است، از مجموع آثار تنها دو اثر از این قاعده مستثنی هستند.

در ادامه مراسم مسعود کوثری با بیان اینکه در سال جاری توافق‌نامه‌هایی را با انتشارات امیرکبیر، وزارت آموزش و پرورش و... امضا کرده‌ایم، گفت: امروز نیز توافق‌نامه چاپ کتاب را با بنیاد شعر و ادبیات داستانی به امضا رساندیم و یکی از سیاست های ما این است که نشر کشور را با هم به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم امضای توافق‌نامه با بنیاد به رشد این حوزه کمک کند، افزود: این تدبیر سیدعباس صالحی و مهدی قزلی که به سیاست‌گذاری می‌پردازند و کمی از کارها را به سایرین واگذار می‌کنند، بسیار خوب است، چرا که باعث سبک‌بالی وزارت ارشاد می‌شود.

مدیر انتشارات علمی و فرهنگی ادامه داد: طبیعتا پنج سالی که برای مدت این توافق نامه در نظر گرفته شده زمان خوبی است که می‌تواند تمدید شود، البته اولویت ما نیز تمدید این توافق‌نامه است.

کوثری خاطر نشان کرد: اگر بنیاد به این نتیجه برسد که آثارش را خودش به چاپ برساند، هیچ مانعی نخواهد داشت. این توافق‌نامه، توافق‌نامه برد برد است و امیدوارم کار بنیاد شعر و ادبیات داستانی با این توافق‌نامه به پیش برود.

ارسال نظر: