مهران بهنام‌فر: احتمال قهرمانی برای ما وجود دارد

کدخبر: 994912

سرمربی تیم کاراته مناطق نفت‌خیز جنوب در گفتگو با «نسیم» افزود: از وقتی از تیم ملی کاراته جدا شدم، زندگی برای من بهتر و راحت‌تر شده است/ برای سلیمانی در تیم ملی کاراته آرزوی موفقیت می‌کنم/ از کاراته خوزستان در آینده بیشتر خواهید شنید

مهران بهنام‌فر، سرمربی تیم کاراته مناطق نفت‌خیز جنوب در گفتگو با «نسیم»، در مورد پیروزی این تیم در اولین هفته دور برگشت لیگ کاراته مقابل دانشگاه آزاد افزود: با توجه به اینکه بچه‌های ما در لیگ بسار جوان و ناشناخته بودند، عملکرد و پیروزی روز گذشته آنها واقعا لذت‌بخش بود. بچه‌ها دیروز ثمره تلاش و کار خود را کسب کردند و روز خوبی را رقم زدند. من با توجه به سرمایه‌گذاری که مناطق نفت‌خیز جنوب برای این بچه‌های جوان و بومی انجام داده بوده قبل از شروع نیم فصل دوم لیگ کاراته، نوید این را داده بودم که با شروع مسابقات عملکرد بهتری را داشته باشیم و حالا نیز نوید می‌دهم در سالیان آتی از کاراته خوزستان بیشتر بشنویم و چهره‌های جدیدی را به این رشته تزریق کنیم.

وی ادامه داد: جوانان ما نشان دادند قدم به قدم بهتر می‌شوند و به خودباوری لازم می‌رسند. این جوانان سال دومی است که در لیگ کاراته شرکت می‌کنند و 100 درصد تیم ما به غیر از کاتای انفرادی که آنها نیز از کارمندان شرکت نفت هستند، از نفرات بومی و خوزستانی تشکیل شده است. تا این جای کار نیز من از عملکرد و درخشش این نفرات راضی هستنم و امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

سرمربی تیم کاراته مناطق نفت خیز جنوب در مورد اهداف این تیم قبل از شروع لیگ چه بوده است، عنوان کرد: من خودم 6 سال در این تیم به عنوان بازیکن حضور داشتم و آن زمان همیشه قهرمان یا نایب قهرمان مسابقات لیگ بودیم و حتی به مقام نایب قهرمانی باشگاه‌های جهان نیز رسیدیم. از آن تیم که من، مهدی عموزاده، علیرضا کتیرایی، جاسم ویشگاهی و حسین روحانی تشکیل شده بود و 90 درصد تیم ملی را شامل می‌شد، انتظاری جز این نیز نمی‌رفت، اما با توجه به تغییر سیاست باشگاه مناطق نفت خیز جنوب و بومی‌گرایی که این باشگاه انجام داد من در ابتدای فصل گفته بودم اگر در میان 3 تیم برتر مسابقات قرار بگیریم کار بزرگی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: ما در اولین سال حضور در لیگ در میان 10 تیم در جایگاه ششم جدول قرار گرفتیم و امسال نیز روی کاغذ حریف دانشگاه آزاد و آذر خودرو نمی‌شدیم اما من می‌دانستم که زنگ تفریح نخواهیم بود و نمایش خوبی را ارائه خواهیم کرد. حالا نیز عملکرد تیم فراتر از پیش بینی من بوده است و حتی ما دیروز موفق به شکست دانشگاه آزاد شدیم . در 5 بازی باقی‌ماده نیز اگر ما همه رقبای خود را شکست بدهیم و دانشگاه آزاد از سد آذر خودرو بگذرد با توجه به تفاضل احتمال قهرمانی نیز وجود خواهد داشت. البته برای ما تا به این جای مسابقات مهم عملکرد بچه‌ها بوده است که تا این لحظه نیز قابل قبول و بسیار خوب بوده است، به طوری که روز گذشته مسئولان فدراسیون بعد از پایان مسابقات با من تماس گرفتند و از عملکرد ما قدردانی کردند .

وی عنوان کرد: باید از نظری مدیرعامل باشگاه مناطق نفت‌خیز که در این مدت با توجه به محدودیت‌های مالی، از تیم حمایت کردند تشکر کنم تشکر کنم و همچنین نباید از نقش آرام فدایی به عنوان مدیرفنی تیم بگذرم که زحمات بسیاری را متحمل شدند و نقش بسزای در موفقیت‌های ما دارند. امیدوارم ضعف مدیریت در فدراسیون کاراته به گونه‌ای نباشد که تیم‌های شاغل در لیگ عطای حضور در لیگ را به لقای آن ببخشند. دیروز بعد از ماه‌ها مسابقات لیگ به صورت مستقیم از شبکه ورزش پخش مستقیم شد که باعث می‌شود اسپانسرها برای تیمداری ترغیب شوند و باید مدیریت به گونه‌ای باشد که افرادی که تمایل به سرمایه گذاری را دارند، ترغیب کند و این مستلزم حمایت خبری از لیگ است و کار سختی نیز نیست و فقط نیاز به رایزنی دارد.

مربی سابق تیم ملی کاراته در مورد تغییر و تحولات تیم ملی کاراته گفت: تمام فعالیت من در کاراته معطوف به باشگاهم است و هیچ تمایلی به اظهار نظر در مورد تیم ملی کاراته و تغییر و تحولات را ندارم. واقعا از وقتی که از تیم ملی جدا شدم، زندگی برای من بهتر و راحت‌ترشده است. آنقدر فشارو حواشی در تیم ملی کاراته زیاد است که گریبانگر کسانی که به عنوان مربی و مدیرفنی مشغول به فعالیت می‌شوند را می‌گیرد و این نفرات بعد از مدتی انگیزه خود را از دست می‌دهند.

وی در خاتمه عنوان کرد: سلیمانی را از لحاظ اخلاقی،انسان خوبی می‌دانم و برای او در تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. کاراته ایران در حال حاضر به جایگاه جهانی رسیده است و این حاصل سالیان گذشته و تلاش‌هایی است که از برنز جهان شروع شد و تا به امروز رسیده است.

ارسال نظر: