۱۰ توصیه به منتخبان مجلس دوازدهم

کدخبر: 2380372
خبرنگار:

از نردبان مجلس بالا نروید

مردم برای ۴ سال نمایندگی به شما رأی داده‌اند. لطفاً به دنبال کسب مناصب دولتی نباشید. خروج از مجلس جز در موارد خاص و استثنایی درست نیست. احتمال زیاد شما جزءِ این موارد استثنا نیستید.

چوب لای چرخ دولت نگذارید

مسئولیت انتخاب افراد برای سِمَت‌های اجرایی وظیفه و حق دولت است. اگر هم گزینه‌ای دارید، آن را به دولت تحمیل نکنید. شما نظارت‌تان را بکنید.

بنای مجلس را تقویت کنید

با هر تخصصی که دارید، اصلاح و تقویت قوانین مربوط به مجلس را در برنامه خود داشته باشید. یک نمونه آن، قانون نظارت بر رفتار نمایندگان است.

توصیه به منتخبان مجلس دوازدهم

دست به یقه نشوید

مواضع انتقادی خود نسبت به دولت و افراد مختلف را حفظ کنید ولی فراموش نکنید که برای انتقاد کردن نیاز نیست که دست به یقه شوید.

شفاف باشید

اگر خود را مردمی می‌دانید، با مردم شفاف باشید. از اموال و دارایی‌ها تا آراء و نظرات و حتی نشست‌های کارشناسی داخل مجلس را شفاف کنید. قطعاً مردم در برابر گروه‌های فشار از شما حمایت خواهند کرد.

رسانه‌ای؛ آری ولی رسانه‌زده؛ هرگز

اهل رسانه بودن و داشتن تعامل گسترده با مردم خیلی خوب است ولی مراقب باشید که درگیر جروبحث‌های سطحی موجود در رسانه و کارهای نمایشی نشوید.

کار کارشناسی کنید

بسیاری از طرح‌ها در مجلس با اصلاحات فراوان روبرو می‌شوند که نشان‌دهنده کارشناسی نبودن آن‌ها است. برای بالاتر بردن کیفیت مصوبه‌ها از گروه‌های کارشناسی و مرکز پژوهش‌های مجلس کمک بگیرید.

حرمت امام‌زاده را حفظ کنید

برخی از نمایندگان در ادوار مختلف رفتاری از خود نشان داده‌اند که در شأن مجلس و نمایندگان نبوده است. شما باکلاس باشید!

ملی رأی دهید

اگر چه منتخب مردم در یک حوزه انتخابیه هستید ولی فراموش نکنید که طبق قانون اساسی در برابر تمام ملت مسئولید. پس در رأی‌گیری‌ها منافع کل کشور و همه مردم را در نظر بگیرید.

مراقب اطرافیان خود باشید

مراقبت از رفتار خودتان به تنهایی کافی نیست. فراموش نکنید که شما تا حدی هم مسئول رفتار افراد نزدیک به خود و اعضای دفترتان هستید.

ارسال نظر: