پورمختار: گزارش تحقیق و تفحص از فوتبال تقریبا نهایی شده است

کدخبر: 1020990

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگوی ویژه خبری گفت: امیدواریم این گزارش در نخستین دستور کار مجلس قرار گیرد/ گزارش‌های مستند و زیادی مبنی بر تبانی مدیران و بازیکنان فوتبال و مدیران و داوران داریم

به گزارش «نسیم»، کفاشیان، پورمختار و دادکان با حضور در گفتگوی ویژه خبری به بررسی فساد در فوتبال پرداختند.

محمدعلی پورمختار در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما درباره نتایج گزارش تحقیق و تفحص از فوتبال گفت: حدود سه هفته پیش در صحن عمومی کمیسیون این گزارش را قرائت کردیم اما چون حجم آن زیاد بود تصویب شد خلاصه شود و این خلاصه کردن زمان برد.

وی ادامه داد: این گزارش تقریباً نهایی شده است و برای هیئت رئیسه مجلس ارسال می شود.

پورمختار گفت: هفته آینده این گزارش را می فرستیم و انشاء الله در نخستین دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: فساد را مساوی جرم نمی دانیم زیرا تخلفات اداری هم جزو فساد محسوب می شود و این گونه نیست که هر فسادی جرم باشد.

پورمختار اضافه کرد: گزارش های مستند و زیادی مبنی بر تبانی مدیران و بازیکنان فوتبال و مدیران و داوران داریم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: حجم زیادی از گزارش های مستند توسط اهالی فوتبال به دست ما رسیده است و فدراسیون هم از نظر اینکه نقش راهبردی دارد در جاهایی بنا به عللی ورود و نقش مستقیمی در سقوط یا صعود تیم داشته است.

پورمختار در ادامه گفت: از سال 85 تا 93 ، کفاشیان ، 188 سفر و دبیر فدراسیون 218 سفر داشتند و این مستند به گزارش های رسمی است.

وی تاکید کرد: همه گزارش های کمیسیون اصل 90 ، مستند وصحیح است.

پورمختار گفت: پس از اینکه گزارش در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت شد، بیشتر سوء استفاده های مالی را به قوه قضائیه گزارش خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره سرفصل های گزارش مفاسد فوتبال گفت: بیشترین گزارش ها مالی است از جمله منابع درآمدی ، منابع ارزی ، نحوه هزینه ها و قراردادهای منعقد در باشگاه ها ، گزارش هایی درباره نحوه قراردادها و میزان آنها و افراد خاص و پرداخت وجه به برخی از رسانه ها و پرداخت به تیم مقابل وجود دارد.

وی افزود: رسانه ها هم اقدامات مختلفی را انجام دادند از جمله اینکه با گرفتن مبالغی بازیکنی را بزرگ و مطرح و در نتیجه با همکاری مربیان آن بازیکن را به باشگاه های مطرح منتقل کردند.

پورمختار در ادامه گفت: فوتبال مدیران توانمندی هم دارد اما برخی مدیران هم وجود دارند که توانمند نیستند اما مهم این است که باید مدیرانی انتخاب کنیم که هم سالم و هم فوتبالی باشند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: برخی اوقات نگاه سیاسی به برخی باشگاه ها و تیم ها موجب شد برخی افراد سیاسی را از طرف دولت به عنوان مدیران باشگاه منصوب کنیم مانند خودروسازی.

ارسال نظر: