رمان "شیار ۱۴۳" رونمایی شد؛ باشه‌آهنگر سخنرانی کرد

کدخبر: 969681

باشه‌آهنگر در مراسم رونمایی رمان "شیار ۱۴۳" بیان کرد: از مسئولین درخواست می‌کنم که تا خانواده‌های شهدا زنده هستند کاری کنید و زندگی و سرگذشت آنها را به تصویر بکشید/ درحال از دست دادن این گنجینه گرانبها هستیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مراسم رونمایی از رمان "شیار 143" عصر امروز محمد علی باشه آهنگر کارگردان سینما، توران ولی مراد رئیس شبکه ایران زنان، نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی "شیار 143" و نویسنده رمان به همراه و با حضور سجاد نوروزی رئیس فرهنگسرای اندیشه در این فرهنگسرا برگزار شد.

سجاد نوروزی رئیس فرهنگسرای اندیشه در سخنانی گفت: این فرهنگسرا امروز میزبان اثر اثر فوق العاده گرانبهایی است. خوشبتانه امروز شاهد هستیم که هم کتاب آن رونمایی می شود و هم این فیلم برای حاضران در سالن اکران می شود.

* کاری که خانم آبیار با ساخت این فیلم انجام دادند بسیار بزرگ بود

وی افزود: از مدتها قبل به دنبال برگزاری چنین مراسمی و اکران این فیلم در فرهنگسرای اندیشه بودیم ولی به دلایل مختلف این امر محقق نمیشد. تا امروز که همه شرایط محیا شد تا شاهد برگزاری این مراسم در این فرهنگسرا باشیم.

نوروزی ادامه داد: کاری که خانم آبیار با ساخت این فیلم انجام دادند بسیار بزرگ بود. زیار او فاررق از مباحث طبقاتی و قشری روایتگر بخشی از هویت ما بودند. او روایتگر دردی از جامعه ما بود که 8 سال ما را با خود درگیر کرد.

رئیس فرهنگسرای اندیشه خاطرنشان کرد: فیلم شیار 143 به این علت مورد توجه توده مردم ایران قرار گررفت که روایتگر زمانه و روزگاری بود که بر ما در این جنگ رفت. خانم آبیار با ظرافت هرچه تمام تر این فیلم را تولید کردند.

*فیلم با توده مردم ارتباط برقرار کرد

وی اضافه کرد: درست است که شیار 143 اثری دفاع مقدسی محسوب می شود اما شاهد هستیم که این فیلم با توده مردم کشور ارتباط بسیار خوبی را برقرار کرد. از خانم آبیار ممنون هستیم که دوران دفاع مقدس، این گنجینه هویتی را برای ما ماناتر کردند.

محمد علی باشه آهنگر کارگردان سینما در ادامه برنامه گفت: امروز به احترام کسی که تصویر دردناک خانواده شهدا را به خوبی به تصویر کشید به این برنامه آمده و سخن می گویم.

* در حال از دست دادن گنجینه ای گرانبهاء هستیم

وی افزود: در زمان تحقیق برای انجام فیلم "سرو زیر آب" متوجه شدم که 10 هزار نفر از خانواده شهدا از میان ما رفته اند و بسیار متاثر شدم از اینکه در حال از دست دادن این گنجینه گرانبهاء هستیم. نمی دانم که چه کسی باید آنها را دریابد و زندگی و سرگذشت آنها را به تصویر بکشد.

این کارگردان ادامه داد: من غمگین هستم از اینکه سالها خانم آبیار به دنبال تهیه کننده برای ساخت این فیلم بود. حتی در زمانی به او گفتند که فیلم تو ضد جنگ است. آیا "شیار 143" فیلمی ضد جنگ است؟

*خیلی ها بعد از موفقیت فیلم با آن عکس یادگاری گرفتند

باشه آهنگر یادآور شد: بعد از اکران و بوجود آمدن موفقیت های این فیلم خیلی ها با آن عکس یادگاری گرفتند که حتی یک ریال هم به آن کمک نکرده بودند. خانم آبیار انقدر برای ساخت فیلم خود حمایت نشد که به جای بیجار در کرمان آن را ساخت.

وی تصریح کرد: من اینجا از مسئولین درخواست می کنم که ای مسلمانها تا خانواده های شهدا زنده هستند کاری کنید و زندگی و سرگذشت آنها را به تصویر بکشید.

ارسال نظر: