"سرو زیر آب" محمدعلی باشه‌آهنگر همچنان بلاتکلیف است

کدخبر: 969123

حامد حسینی، تهیه‎کننده فیلم به «نسیم» گفت: برای تولید "سرو زیر آب" به همه جا سر زدیم اما نتیجه نگرفتیم؛ مستقیم فیلمنامه را رد نمی‎کنند اما دوپهلو حرف می‌زنند/ نتیجه بی‌توجهی به ژانر دفاع مقدس را در جشنواره امسال می‌بینید

سیدحامد حسینی، تهیه کننده سینما که یک سالی میشود به دنبال فراهم کردن مقدمات تولید پروژه دفاع مقدسی "سرو زیر آب" بوده درباره تازه ترین وضعیت تولید این فیلم به خبرنگار «نسیم» گفت: مدتها پیش می خواستیم شرایط پیش تولید را فراهم کنیم اما به دلیل عدم تامین منابع مالی نتوانستیم کاری از پیش ببریم.

* بی مهری نسبت به محمدعلی آهنگر کارگردان کار فراوان است

حسینی درباره دلایل عدم حمایت از این فیلم ادامه داد: متاسفانه فارغ از اینکه بی مهری نسبت به محمدعلی آهنگر کارگردان کار فراوان است آقایان مسئول علاقه زیادی به ژانر دفاع مقدس ندارند.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل سینمای دفاع مقدس در سالهای اخیر عدم حمایت مدیران بوده است. سینای دفاع مقدس اگر بخواهد به سمت بخش خصوصی برود طبیعی است که باید دغدغه فروش داشته باشد و اله مانهای ارزشی را فراموش کند پس چاره ای نیست که در کنار بخش خصوصی ارگانهای متولی هم به کمک این سینما بیایند تا وجه فرهنگی قضیه لوث نشود.

* تولید فیلم، منتفی نیست

حسینی درباره اینکه آیا تولید "سرو زیر آب" منتفی شده یا نه بیان داشت: تولید که منتفی نیست و ما همه تلاشمان را می کنیم تا به نتیجه برسیم. بیشتر از یک سال است که در حال رایزنی هستیم برای تولید اما مشکل این است که کسی به صراحت به ما نمی گوید که حق ندارید بسازید.

این تهیه کننده درباره ارگانهایی که برای حمایت از تولید به آنها مراجعه کرده بیان داشت: هر جا که فکر میکردیم میشود از آنها کمک گرفت، رفتیم و به نتیجه نرسیدیم. هیچ کس نمی گوید کمک نمی کنیم بلکه همه فیلمنامه را می خوانند و بعد وعده و وعید می دهند یعنی مستقیم فیلمنامه را رد نمی کنند اما دوپهلو حرف می زنند و شفافیت ندارند.

*کسی جواب صریحی به ما نمی دهد

حسینی درباره اینکه آیا ارگانهای متولی با موضوع فیلمنامه مشکل دارند گفت: مشخص نمی کنند که مشکل چیست و جواب صریحی نمی دهند.

حامد حسینی در پایان خاطرنشان ساخت: دعا می کنیم متولیان فرهنگی ممکلت واقعا به فکر بازبینی مسائل حرفه ای سینمای دفاع مقدس بیفتند وگرنه با این رویه به جایی نمی رسیم. نتیجه برخوردهای نادرست با بزرگان سینمای دفاع مقدس را در جشنواره امسال خواهیم دید که این ژانر چقدر مهجور واقع شده است.

ارسال نظر: