سفیر لهستان: پذیرای فیلمسازی ایرانی برای تولید فیلم در خاك كشورمان هستیم

کدخبر: 889663

ولییو گویلو در افتتاحیه "هفته فیلم لهستان در ایران" كه در فرهنگسرای نیاوران برگزار، گفت: امیدوارم بین كشور ما و ایران شاهد تحكیم بیشتر در زمینه فرهنگ از جمله سینما باشیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، ولییو گویلو، سفیر لهستان در ایران در مراسم افتتاحیه "هفته فیلم لهستان در ایران" كه در فرهنگسرای نیاوران برگزار، شد گفت: امیدوارم بین دو كشور ما و ایران در زمینه فرهنگ از جمله سینما روابط بیشتر و مستحم‌تری برقرار شود.

وی افزود: در این بین ایرانی‌ها در لهستان نه تنها فیلم نمایش دهند بلكه فیلمسازی هم بكنند.

حسین مسافرآستانه، مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی هفته‌های فیلم یكی از راه هایی است كه توسط هنرمندان كشورها می‌تواند ایجاد رابطه دوستی بین ملت‌ها بكند.

وی با اشاره به این برنامه، گفت: بواسطه آثار هنرمندان ملتها به هم نزدیك می‌شوند و شناخت صادقانه‌تری از هم پیدا می‌كنند. در نتیجه بسیاری از عوام فریبی‌هایی كه در مورد ملتها توسط كشورهای قدرت طلب ایجاد می‌شود نیز تضعیف خواهد شد.

مسافرآستانه یادآور شد: در سال 91 نیز اولین "هفته فیلم ایران در لهستان" نیز برگزار شد. این هفته یك برنامه دوستی ایران و لهستان بوسیله آثار سینمایی است كه در حد فاصل هفت روز دیگر "هفته فیلم ایران در وروشو" نیز برگزار خواهد شد. امیدوارم حاصل این تجریبات در جشنواره فجر مورد بره برداری قرار گیرد.

ارسال نظر: