اخبار آرشیوی

کدخبر: 233968

کنگره بین‌المللی "الغدیر" به ‎همت مرکز تحقیقات امام علی(ع) وابسته به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ۲۲ تا ۲۴ آبان در اصفهان برگزار میشود

علاقه‌مندان و پژوهشگران برای ارسال چکیده مقالات تا 9 شهریور 1390 فرصت دارند و فهرست مقالات پذیرفته شده تا 23 شهریور اعلام خواهد شد و پس از آن، نویسندگان تا 7 آبان ماه فرصت خواهند داشت اصل مقالات خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
مرکز تحقیقات امام علی(ع) وابسته به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، کنگره بین‌المللی الغدیر را با هدف کاوش زوایای متفاوت خطبه غدیربا مشارکت علمی اندیشمندان و پژوهشگران مسلمان از 22 تا 24 آبان‌ماه سال جاری در اصفهان برگزار میکند. مرکز تحقیقات امام علی(ع) با تأکید بر تأثیر خطبه غدیر بر رویکردهای مسلمانان پس از پیامبر(ص) و مورد توجه بودن آن در میان نگرش صدها میلیون مسلمان، برای برگزاری این کنگره از تمام صاحب‌نظران برای مشارکت دعوت کرده است. بررسی اسناد تاریخی واقعه و خطبه غدیر، نسبت بین روایت‌های مختلف از خطبه غدیر، بررسی ابعاد اعتقادی خطبه غدیر، تبیین نگرش‌های اخلاقی، تحلیل رویکردهای اجتماعی و بررسی آموزه‌های سیاسی خطبه، نسبت خطبه با آیات منتسب به آن واقعه، بررسی چرایی و چگونگی واقعه غدیر و ارزیابی نحوه انعکاس ماجرای غدیر خم 10 محور اصلی دریافت مقاله در این کنگره هستند. علاقه‌مندان و پژوهشگران برای ارسال چکیده مقالات تا 9 شهریور 1390 فرصت دارند و فهرست مقالات پذیرفته شده تا 23 شهریور اعلام خواهد شد و پس از آن، نویسندگان تا 7 آبان ماه فرصت خواهند داشت اصل مقالات خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند. خلاصه مقالات باید حداقل 150 و حداکثر 300 کلمه داشته باشد و در خلاصه مقالات نام و نام خانوادگی نویسنده، موقعیت و درجه علمی، محل فعالیت، خلاصه سوابق علمی پژوهشی و اطلاعات و شماره تماس پژوهشگران باید درج شده باشد. پژوهشگران باید خلاصه مقالات را تا تاریخ مقرر به دبیرخانه کنگره به نشانی: تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی جنوبی، بلوار آزادگان، پلاک 56، مرکز تحقیقات امام علی(ع) ارسال کنند علاقه‌مندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88014559 تماس بگیرند و یا اطلاعات تکمیلی نیز در سایت www.alghadir.co قابل دسترسی است.
ارسال نظر: