نخستین جشنواره مد و لباس دانشجویی برگزار می‌شود

کدخبر: 1046280

رئیس دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی در نشست خبری گفت: مراسم افتتاحیه روز سه شنبه اول دی‌ماه در دانشکده شریعتی و مراسم پایانی نیز هفتم دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار نسیم، نشست خبری اولین جشنواره مد و لباس دانشجویی در دانشکده فنی دخترانه شریعتی با حضور فاطمه مهاجرانی رئیس دانشکده فنی دکتر شریعتی و دبیر اولین جشنواره مد و لباس دانشجویی برگزار شد.

فاطمه مهاجرانی رئیس دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی و دبیر اولین جشنواره مد و لباس دانشجویی در این نشست خبری، گفت: این جشنواره با چند محور اساسی طراحی شده است. مهمترین این محورها این است که بتوانیم ایده های نو و تازه را در بحث پوشاک بانوان داشته باشیم. البته این برنامه فقط برای بانوان نیست و برای کل جامعه است.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره این بود که یک فضای متعامل بین بخش دانشگاهی و بخش تولید کنندگان پوشاک داشته باشیم. زیرا ما معمولا فاصله ای را بین صنعت و دانشگاه داریم که این قضیه در مورد پوشاک هم صادق می کند.

رئیس دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی ادامه داد: بسیاری از اوقات بچه هایی که طراحی پارچه و لباس هم می خوانند وارد صنعتی می شوند که آن صنایع در مقیاس بزرگی کار می کنند و متاسفانه بر روی آن دسته از پوشاکی که ما روزانه استفاده می کنیم نظارتی ندارند و در حقیقت این طرح های آنها نیست که در قالب پوشاک به دست ما می رسد.

دبیر نخستین جشنواره مد و لباس دانشجویی خاطرنشان کرد: به همین دلیل و برای اینکه این وضعیت اصلاح شود آمده ایم تا با برگزاری این جشنواره این چرخه تولید تا مصرف را کامل تر کرده و اصلاح کنیم. لذا در این جشنواره طراحان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان حضور دارند. در واقع اینگونه می توان گفت که ما چرخه کارآفرین را در این قضیه کامل کردیم.

وی اضافه کرد: تا امروز چیزی در حدود 500 اثر به دبیرخانه نخستین دوره جشنواره مد و لباس دانشجویی ارسال شده است. این آثار بنابر فرخوانی که در سراسر کشور اعلام شده از تمامی استان های ایران به دست ما رسیده است.

مهاجرانی یادآور شد: از 500 اثری که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده 200 طرح مجلسی، 280 طرح اجتماعی، 30 پالتو، 35 طرح اداری و 10 طرح هم پوشش با فرم چادر بوده است. در حقیقت از بین این تعداد کار 130 اثر به عنوان آثار منتخب برگزیده شد.

رئیس دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی افزود: داوری ها از اول تا 10 آذرماه انجام شده است. مرحله داوری نهایی هم با حضور داوران از کلیه دانشگاه هایی که اعلام آمدگی کرده و در این طرح با ما همکاری کرده بودند در روزهای 15 و 16 آذرماه انجام شد. در مرحله بعد کار عکاسی از آثار انجام خواهد شد تا در نهایت این 130 اثر برگزیده به چاپ و انتشار یک مجلدی از این آثار منتهی خواهند شد.

دبیر نخستین جشنواره مد و لباس دانشجویی ادامه داد: در بخش لباس های مجلسی 3 کار برگزیده اول تا سوم و یک کار شایسته تقدیر، در بخش لباس اجتماعی 3 کار برگزیده اول تا سوم، در بخش لباس های اداری 3 کار برگزیده اول تا سوم و 2 کار شایسته تقدیر، در بخش پالتو 1 کار شایسته تقدیر و در بخش چادر 1 کار شایسته تقدیر برگزیده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: غرفه ها هم در اختیار متقاضی ها قرار گرفته است و از اول دی ما هم نمایشگاه جشنواره افتتاح خواهد شد. نکته دیگر اینکه مراسم افتتاحیه روز سه شنبه 1 دی‌ماه در دانشکده شریعتی و مراسم پایانی نخستین جشنواره مد و لباس دانشجویی نیز 7 دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: