دیدار با رهبر معظم انقلاب افتخاری بزرگ و آرزوی دیرینه من بود

کدخبر: 1002556

برگزیده رشته حفظ قرآن در سی دومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: یکی از عمده دلایلی که موجب شد تا در مسابقات قرآن حاضر شده و در راستای کسب عنوان نخست تلاش کنم، دیدارم با رهبری بود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نشست خبری قاریان برگزیده سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم عصر روز گذشته با حضور "حجت الاسلام محمد مهدی رجبی" قاری برگزیده در رشته حفظ و "حسن دانش" نفر برتر در رشته قرائت در سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

رجبی نفر برگزیده رشته حفظ قرآن در سی دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم در ابتدای این نشست خبری در سخنانی گفت: از دوران کودکی علاقه فراوانی به قرائت قرآن داشتم. خصوصا در آن زمان تلاوت های استاد شهات را پیگیری می کردم. در حوزه دستگاههای قرائت قرآن خیلی حرفه ای کار نکردم اما کم و بیش با دستگاهها آشنایی کافی را دارم.

وی افزود: دیدار با رهبر معظم انقلاب افتخاری بزرگ و آرزوی دیرینه من بود که به حقیقت پیوست. حتی به جرات می توانم بگویم یکی از عمده دلایلی که موجب شد تا در مسابقات قرآن حاضر شده و تصمیم به دریاقت عنوان نفر نخست شوم همین دیدار با رهبری بود.

این قاری برگزیده ادامه داد: در حقیقت برای دو عامل تمام تلاش خود را برای انتخاب به عنوان نفر نخست این دوره از مسابقات انجام دادم. یکی برای توفیق برای حج تمتع و دیگری برای رسیدن به محضر حضرت آقا بود.

رجبی خاطرنشان کرد: وقتی خدمت ایشان رسیدم رهبری شهر سکونت من را پرسیدند و در کل جلسه بسیار خوبی در خدمت رهبری بودیم. اگرچه فضای خیلی سنگینی را آن هم در محضر رهبر انقلاب تجربه کردم ولی خیلی خوشحال شدم خدمت ایبشان رسیدم.

وی اضافه کرد: پس از انتخاب من به عنوان نفر نخست رشته حفظ، خیلی ها تصور نمی کردند که یک روحانی هم حافظ قرآن باشد. این عنوان نخست من در مسابقات موجب تعجب خیلی ها از این نظر شد که یک روحانی به مقام نخست دست پیدا کرده است.

این قاری برگزیده تصریح کرد: امروز وقتی خدمت رهبری رسیدم پدر خود را به همراه آورده بودم ولی او بیرون از محل ملاقات ما با حضرت آقا قرار داشت و وقتی ایشان متوجه حضور پدر به همراه من شدند خواستند که پدر بنده هم در جلسه حاضر شوند. خیلی ها به من گفتند از تلاوت قشنگ تر آوردن پدرم نزد رهبر معظم انقلاب بود.

رجبی ادامه داد: در تشویق و ترغیب کودکان برای انس با قرآن فضای خانواده و ذهن های پدر و مادر در جت گیری روحیات پدر و مادر نقش بسیار مهم و موثری دارد. حتی ائمه هم در بیانات خود فرموده اند که یادگیری در کودکی همانند حکاکی بر روی سنگ است. امامان ما برنامه های ویژه ای برای کودکان خود داشتند.

وی افزود: پدرم من را به همراه خود به جلسات قران می برد و لوازم کمک آموزشی برای حفظ و قرائت قرآن را برای من تهیه می کرد که این امر نقش مهمی در تشویق من برای قرائت قرآن داشت. حتی پدرم معمولا من را به همراه خود به چلسات قرائت قرآن می برد.

این قاری برگزیده خاطرنشان کرد: اگر از دوران کودکی نه با زور بلکه با قائده و روش مناسب کودکان خود را به خواندن قرآن و حفظ آیات آن تشویق کنیم قطعا نتیجه مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

رجبی یادآور شد: اگر دور مورد مذاکرات ایران و 5+1 در مورد مسئله هسته بخواهم از قرآن نشانه ای بیاورم باید این معنی آیات را بگویم که گفته شده: "ای کسانی که ایمان آورده اید اگر مطیع و فرمانبردار کسانی باشید که در مسیر دین شما نیستند یقین داشته باشید آنها شما را از انچه دارید برمی گردانند.

وی اضافه کرد: مذاکره تا حدی لازم است که صداقت و شفافیت ما را به جهانیان نشان بدهد اما وقتی دریافتیم که آنها دنبال مذاکره نیستند و قصد دارند همه چیز ما را گرفته و ما را تحقیر کنند باید به این مذاکره ادامه ندهیم.

این قاری برگزیده تصریح کرد: حفظ قرآن باید روش مند باشد نه اینکه بی هدف قرآن را در دست بگیریم و بخواهیم آن را حفظ کنیم. یک حافظ قرآن در هر روز دو برنامه مهم دارد. نخستین برنامه حفظ قرآن و دومین برنامه تکرار و تمرین برای جلوگیری از فراموشی آیات حفظ شده است.

ارسال نظر: