وزیر ارشاد: تفاوتی بین فیلمسازان قائل نیستم

کدخبر: 612581

جشن ملی سینما/۱- وزیر ارشاد: با تصویب لایحه نظام صنفی سینما اعتماد بخش خصوصی را جلب می‌کنیم/ حذف قوانین دست وپا گیر برای رونق بهتر سرمایه‌گذاری خصوصی در دستور کار ماست/ معنا ندارد برخی‌ها فیلم دارای مجوز اکران را از سینما پایین بیاورند/ تفاوتی بین فیلمسازان قائل نیستم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی جنتی در مهمانی شب گذشته با سینماگران که در باشگاه آبگینه برگزار شد، گفت:

- امیدوارم روز ملی سینما طلیعه همکاری وانسجام وهمدلی بیشتراهالی سینما باشد و از همه سینماگرانی که دراین محفل شرکت کرده اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

- سینمای ایران یکی ازنقاط برجسته وافتخار آفرین برای ماست و درطول سه دهه گذشته با تولید صدها فیلم وحضور درصدها جشنواره داخلی و بین المللی وکسب جوایز متعدد توانسته است افتخارات بسیاری را برای کشور به همراه بیاورد. وظیفه ماست که برای تقویت، شکوفایی وبالندگی سینمای ایران تلاش کنیم.

- به خوبی می دانم که سینمای ایران با چالش های بسیاری روبرو است. تعداد سینماهایی که درایران فعال هستند به تدریج به سمت فرسودگی رفته و سرانه صندلی های سینما هر روز کمتر می شود و مشکلات اقتصادی کشور نیز اثر خود را بر حذف بلیت سینما ازسبد کالای خانوار گذاشته است.

- مخاطب سینمای ایران درسال ۹۰ مجموعه ۱۳ میلیون و۴۰۰ هزار نفر بود که این رقم درسال ۹۱ به تعداد ۹ میلیون نفر رسید واین جای تاسف دارد.

- کمبود اعتبار، ضعف حضور نیروهای متخصص و کارشناسان ماهر درسازمان سینمایی، کمبود تجهیزات داخلی، کمبود امکانات رفاهی وبیمه، ضعف زیرساخت های سینمایی ازجمله سالن ها وشهرک سینمایی از جمله مشکلات کنونی سینماست.

- کمبود توانایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، ضعف بازاریابی وعرضه فیلم های ایرانی درصحنه جهانی ازدیگر معضلاتی است که سینما امروز با آن مواجه است.

- برغم مشکلات موجود سینما، به آینده این هنر امیدواریم و با همکاری اهالی سینما معضلات پیش رو دراین عرصه برداشته می شود.

- رییس جمهور نیز ضمن اشاره به مشکلات ونارسایی ها همواره از امیدواری به آینده سخن می گوید ومن نیز امیدوارم با همکاری هنرمندان دربخش های مختلف همچون هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی ودیگر عرصه ها بتوانیم آینده درخشانی را برای فرهنگ وهنر کشور رقم بزنیم.

- تلاش ما براین است که ازبودجه ای که درسینما داریم به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم. درتلاش هستیم با تصویب لایحه نظام صنفی سینما، اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری درسینما را جلب کنیم

- امیدوارم درسایه تعامل با مجامع بین المللی بتوانیم حضور فیلم های ایرانی را در بازارها وشبکه های ماهواره ای بین المللی افزایش دهیم. حقوق مالکیت معنوی آثار یکی ازمشکلات پیش روی سینماگران است که باید با جدیت بیشتری به این مسئله پرداخته شود.

- حذف قوانین دست وپا گیر که موجب افزایش مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری درسینما وساخت شهرک سینمایی است، در دستور کار ماست.

- تلاش می کنیم حقوق همه سینماگران را به عدالت رعایت کنیم. وزارت فرهنگ وارشاد پای مجوزی که برای ساخت فیلم یا اکران یک اثر صادر می کند می ایستد ومعنا ندارد که گروه های خودسر بخواهند که فیلمی را که مجوز اکران دارد از نمایش عمومی یک سینما پایین بیاورند و وزارت ارشاد نیز تسلیم این افراد شود.

- در مراسم تودیع معارفه معاون سینمایی اشاره کردم که همه سینماگران واهالی سینما برای من عزیز هستند وبرای هیچ فیلمسازی تفاوتی قائل نخواهم بود. درصحنه مطبوعات نیز شرایط همینگونه است و وزارت ارشاد از روزنامه های مخالف دولت، موافق دولت ورسانه های خنثی و به دور از تنگ نظری وسلایق شخصی با همه گروه ها رفتار خواهد کرد.

- پنجشنبه گذشته روزبازگشایی خانه سینما روز خوشحال کننده‌ای برای من بود و حضور همه اهالی سینما در جشن روز ملی سینما نیز جز بهترین لحظات زندگی ام محسوب می شود. - امیدوارم صمیمیت وروحیه مثبت ایجاد شده درسینما استمرار یابد و با پرداخت به مسائل اساسی سینما، آینده روشنی برای این هنر رقم زده شود.

ارسال نظر: