رتبه بیشترین اعتماد به اخبار همچنان در اختیار صداوسیما

کدخبر: 2380264
خبرنگار:

پیمایش جدید نشان می‌دهد که رتبه بیشترین اعتماد به اخبار در میان مردم همچنان در اختیار صداوسیماست.

به گزارش تسنیم، داده‌های پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی در ایران در اردیبهشت 1403 به شـیوه گردآوری میدانی و براساس مصاحبه حضوری با 14.505 نفر از افراد 15 سال و بالاتر سـاکن در 31 اسـتان کشـور که به روش تصـادفی انتخاب شـده‌اند، به دسـت آمده اسـت.

در بخشی از این نشست مجری طرح ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی در ایران درباره پیمایش داده‌ها در بخش‌های مختلف صحبت کرد که رتبه بیشترین اعتماد به اخبار را کماکان صداوسیما به یدک می‌کشد اما با 18.5 درصد و در بخش تماشای فیلم و سریال و برنامه و سرگرمی از طریق رسانه ملّی 44 درصد که در مقایسه با استقبال مخاطبان از شبکه نمایش‌خانگی نشان می‌دهد رقابت در این زمینه بسیار جدّی‌تر از گذشته پیش می‌رود. چرا که در این پیمایش ارزیابی شده که 33 درصد مردم از این دریچه سریال‌ها و فضای سرگرمی خودشان را دنبال می‌کنند. 

در حوزه جریان خبری و رسانه‌ای هم تلویزیون همچون دوره انتخابات که پا به پای فضای‌مجازی پیش می‌رفت و گاهی به مراتب جلوتر از فضای‌مجازی بود بایستی رقابت در این زمینه را هم جدّی بگیرد. دیگر این جمله با گسترش این همه رسانه در فضای‌مجازی معنایی ندارد؛ "انحصار ساخت سریال و جریانِ خبری در دستِ صداوسیماست!"

ارسال نظر: