لزوم آموزش مطالبه‌گری به تشکل‌های مردمی

کدخبر: 2377908
خبرنگار:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اصلی ترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر تشکل های مردمی است که به عنوان مطالبه گر ورود کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین طاهری آکردی روز شنبه در جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران در ساری افزود: تشکل های مردمی ظرفیت بالایی است و باید مطالبه گری را به آنها آموزش دهند.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید رییس جمهور مبنی بر اینکه مصادیق منکر و معروف در دستگاهها پیدا شود این مهم مورد توجه ادارات قرار گرفته است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: همراهی با دیگر دستگاهها اصل است و امکانات و تجهیزات ستاد مردم هستند و باید این موضوع ترویج دهیم که بی تفاوت نباشیم.
حجت الاسلام والمسلمین طاهری آکردی گفت: مردم ریشه های حجاب و عفاف دارند اما با راه انداختن برخی سبک ها و هیجانات باعث می شود که برخی ها به این سمت و سو می‌روند.

وی ادامه داد : در دستگاهها از ظرفیت قانونی باید در مراحل گزینش، تبدیل وضعیت ها استفاده شود و یا در دانشگاه‌ها کمیته قانونی وجود دارد که باید این موارد اعمال شود.
همچنین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت این ستاد براساس منویات مقام معظم رهبری مکلف به اجرای برنامه های ابلاغیه ستاد کشور است.
غلامرضا عبدی گفت: حاکمیت نظام برای اجرای حجاب سه متولی در نظر گرفتند ستاد امربه معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج و سپاه و نیروی انتظامی که اقدام عملی در این خصوص با آنهاست.

همچنین نماینده ولی فقیه در مازندران در این جلسه با بیان اینکه برای احیای امربه معروف و نهی ازمنکر باید مبارزه با علت داشته باشیم، اظهار کرد: در مسئله بی حجابی و کشف حجاب باید در سه سطح باید مبارزه شود.
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی برلزوم مبارزه با افرادی که مروج بی حجابی در جامعه هستند تاکید کرد و افزود: نظارت بر دستگاه های اجرایی نیز با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بین کارکنان ادارات و بانک ها باید مورد توجه باشد.
وی به مشکل خانواده ها برای تامین لباس متعارف از بازار پوشاک اشاره کرد و گفت: البسه بدون ضابطه در حال تولید و عرضه است که باید با این موضوعات برخورد شود.

 

ارسال نظر: