رئیس اتاق اصناف ایران‌: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برگزار نخواهد شد

کدخبر: 914666

فاضلی در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه‌ها تنها به ابزاری برای سودجویی افراد تبدیل شده است/ اگر ضرورت ایجاد کند و دولت خواستار برگزاری این نمایشگاه‌ها باشد اتاق اصناف این کار را انجام می‌دهد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در نشستی که با حضور اصحاب رسانه انجام شد در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه گفت: در برگزاری نمایشگاه‌ها به سمت اجرای قانون پیش خواهیم رفت بطوریکه فروش‌های فوق‌العاده و حراج‌های فصلی را جایگزین کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا تنها به یک ابزار برای سودجویی افراد تبدیل شده است گفت: عمدتا واگذاری غرفه‌های نمایشگاه به شرکت‌های خلق‌الساعه و سودجویی صورت می‌گیرد که تولیدی هم نیستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ضرورت ایجاد کند و دولت خواستار برگزاری این نمایشگاه‌ها باشد اتاق اصناف این کار را انجام می‌دهد ولی به‌گستردگی قبل نخواهد بود و در جاهایی که مورد قبول برای برگزاری نمایشگاه باشد صورت خواهد گرفت.

وی در آمد حاصل از نظارت و بازرسی را 11.2 میلیارد اعلام کردو افزود: سهم اصناف از این میزان 3.8 میلیارد تومان است در حالیکه هزینه این اقدام بالغ بر 12 میلیارد تومان است.

فاضلی در رابطه با نقش کمرنگ اصناف در بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود اقتصادی گفت: وزارت صنعت به درستی از زیرمجموعه خود دفاع نکرده است، هرچندکه صحبت‌های خوبی در ترمیم این موضوع صورت گرفته است ولی، ایراداتی زیادی به این بسته داریم و براین باوریم که با اجرای این بسته اقتصاد کشور به مدینه فاضله نخواهد رسید.

این مقام مسئول همچنین از تشکیل کارگروهی به منظور رصد میادین میوه و تره‌بار خبرداد و افزود: رشد دلالی در بخش میادین میوه و تره‌بار فوق العاده است. برهمین اساس بعد از واگذری بازرسی به اتحادیه این صنف به آنها اعلام کردیم که چناچه در کنترل سودجویی های موجود موفق عمل نکنند، اتاق اصناف ایران رسما وارد خواهند شد.

ارسال نظر: