تندگویان: "بی آر تی" خیابان مطهری علمی و کارشناسی نیست

کدخبر: 1006563

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: سه کیلومتر مسیر رفت و سه کیلومتر مسیر برگشت این خط است که ۱۴ چراغ راهنمایی دارد/ احداث این خط مشکلاتی برای خیابان شریعتی و ولیعصر ایجاد می‌کند

محمد مهدی تندگویان با اشاره به پیگیری های تذکرش به شهرداری در خصوص خط ویژه اتوبوسرانی خیابان مطهری-بهشتی گفت: در جلسه ای که در کمیسیون عمران برگزار شد، مدیران شهرداری در این خصوص گزارش دادند، اما نه من و نه اعضای کمیسیون عمران از پاسخ های شهرداری در خصوص احداث این خط اتوبوسرانی اقناع نشدیم .

وی ادامه داد: قرار شد پس از این جلسه، جلسات کارشناسی برگزار شود تا کارشناسان کمیسیون عمران و کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با هم بحث و گفتگو کنند و به یک جمع بندی نهایی برسند، اما ما هنوز در خصوص احداث این خط قانع نشده ایم .

تندگویان اضافه کرد: طی نامه مکتوبی که به شهرداران مناطق ۶ و ۷ زده شده به طور مکتوب به آنها عنوان شده فعالیت های عمرانی شان در این محدوده غیرقانونی است و معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار نیز اعلام کرده به شهرداری های این دو منطقه ابلاغ شده که فعالیت های عمرانی‌شان را متوقف کنند. در پاسخ به این تذکر، شهرداران این دو منطقه پاسخ دادند که فعالیت های عمرانی در این محدوده دارند که ربطی به ایجاد این خط ویژه ندارد .

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که گفته می شود دلیل مخالفت با این خط ویژه، مخالفت های نمایشگاه داران اتومبیل در این خیابان است، گفت: کل نمایشگاههای این محدوده ۶۰ نمایشگاه است که ۳۰ نمایشگاه در این طرح قرار می گیرد و از حیز انتفاع خارج می شود و ۳۰ نمایشگاه دیگر از این اتفاق بهره خواهند برد؛ بنابراین در این صنف هم موافق وجود دارد و هم مخالف. تذکر ما در خصوص نداشتن زیرساخت ها و تحقیقات مناسب در خصوص این خط است .

تندگویان در پاسخ به این پرسش که گفته می شود در این خط از جداکننده های مرسوم در بی آر تی استفاده نمی شود و در بخشی از مسیر، اتوبوس ها در کنار سایر خودروها تردد می کنند، گفت: تمام این توضیحات را مدیران شهری برای ما توضیح دادند اما برای ما قانع کننده نیست که برای ایجاد یک رینگ ۷ کیلومتری این میزان هزینه شود و بیشتر سبب ایجاد بار ترافیکی در منطقه شود. ۳ کیلومتر مسیر رفت و ۳ کیلومتر مسیر برگشت این خط است که در طول این مسیر ما ۱۴ چراغ راهنمایی و رانندگی داریم، یعنی ما برای پیاده روی ۳ کیلومتر شهروندان باید یک خط ویژه اتوبوسرانی ایجاد کنیم و بعد از آن به دلیل ترافیکی که ایجاد می شود، مشکلاتی برای خیابان شریعتی و ولیعصر ایجاد کنیم. مدیران شهری می گویند برای ایجاد این خط پارک حاشیه ای را حذف خواهند کرد. پارک حاشیه ای دو متر است اما برای جابه جایی اتوبوس در یک لاین به ۶ متر فضا نیاز داریم که این به اعتقاد ما مغایر با فعالیت های علمی و کارشناسی است .

ارسال نظر: