مولوی عبدالحمید: آل سعود وظیفه دارد از خطرات تهدید کننده حجاج کاسته و تدابیر لازم را بیندیشد

کدخبر: 1028943

امام جمعه مسجد مکی زاهدان افزود: لازم است مقامات سعودی در خصوص آسیب‌شناسی علت وقوع حادثه سقوط جرثقیل و منا، به یک گروه کارشناسی بی طرف اجازه تحقیق وتفحص بدهند

به گزارش «نسیم»، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در گفتگویی گفت: در مراسم حج امسال در عربستان حوادث دردناک و سوزناکی اتفاق افتاد که باعث جان باختن تعداد زیادی از حجاج شد.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان افزود: این حوادث باعث نگرانی بسیاری از کشورهای مسلمان و امت اسلامی و متاثر شدن وجدان های بیدار جوامع بشری شد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: لازم است مقامات سعودی در خصوص آسیب شناسی علت وقوع دوحادثه سقوط جرثقیل ومنا، به یک گروه کارشناسی بی طرف اجازه تحقیق وتفحص دهند تا ابعاد مختلف علت وقوع این حوادث مشخص شود.

وی اظهار داشت: آل سعود وظیفه دارد ازخطرات تهدید کننده حجاج کاسته و تدابیر لازم را در این خصوص بیندیشد و بر آموزش بیشتر حجاج نیز بیشتر توجه کند.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: جامعه اهل سنت سیستان وبلوچستان هم تقاضای بررسی علل وقوع این حوادث را دارد تا علل و انگیزه اصلی مشخص شود.

مولوی عبدالحمید گفت: چیزی که برای ما در این ایام تلخ بود جان باختن حجاج بیت‌الله الحرام بود که در منا و در کنار خانه کعبه پیش آمد و ما این مصیبت را به همه بازماندگان این شهدا تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: امیدواریم الله تعالی درجات این عزیزان را بلند بفرماید، حج و شهادت آنها را الله تعالی قبول کند و امیدواریم که در آینده شاهد چنین واقعه پر تلفاتی نباشیم.

ارسال نظر: