مدیر شرکت آب روستایی خراسان رضوی: ۳۴ پروژه آبرسانی را در دهه فجر افتتاح می‌کنیم

کدخبر: 975533

دانشگر گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۹۱ هزار نفر دیگر به شبکه تحت پوشش آب در استان افزوده می‌شود/ میزان هدررفت آب از شبکه آبرسانی موجود استان حدود ۲۷ درصد است که نشان از فرسودگی دارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمد دانشگر صبح امروز در نشستی خبری در محل اداره اب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در مشهد گفت: استان دارای 2524 روستای بالای 20 خانوار است که حدود 92 درصد آنها تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند. در مجموع بیش از 7500 کیلومتر طول خطوط انتقال ما در سطح استان است . 12 هزار کیلومتر نیز شبکه توزیع داریم.

دانشگر گفت: در استان بیش از 1390 منبع آبی وجود دارد که شامل چاه‌های دستی، چاه عمیق، چشمه و قنات تامین کننده آب شرب روستاهای تحت پوشش است.

باتوجه به بحث خشکسالی کیفیت، خط قرمز ماست که با ایجاد آزمایشگاه‌هایی در سطح استان و شهرستان‌ها عوامل میکروبی و شیمیایی را کاهش داده‌ایم.

دانشگر با اشاره به دریافت استاندار 17025 آزمایشگاه مرکزی آب استان گفت: دریافت این استاندارد برای اولین بار در کشور با تلاش همکاران ما محقق شده است.

دانشگر همچنین با اشاره به کیفیت آب در سطح استان گفت: وضع آب موجود در بخش شرب روستایی در حد 99 درصد است که در واقع از هدف‌گذاری شرکت فراتر است. ما رد بحث مطلوبیت میکروبی آب در وضع 98 درصد کیفیت هستیم که هدفگذاری شرکت 68.9 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: اعتبارات ما نسبت به سال 92 حدود 230 درصدرشد داشته و تخصیص اعتبارات نیز 230 درصد رشد داشته است.

دانشگر ادامه داد: برای اولین بار ردیف ملی به مجتمع‌‌های آب‌رسانی داده شده که برای کل کشور رقم 194ملیارد تومان در نظر گرفته شده است که از این میزان حدود 11 درصد مربوط به استان ماست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور پروژه‌های مصوبی داشتیم که در مجموع حدود 200 میلیارد ریال به آنها اعتبار داده شد، پروژه‌های سفرهای ریاست جمهوری در مجموع 199پروژه بوده که 113 مورد آن به اتمام رسیده و مابقی در دست اقدام است.

* از 34 پروژه آبرسانی روستایی در ایام دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

دانشگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌ها در ایام دهه فجر امسال گفت: با بهره‌برداری از 34 پروژه آبرسانی روستایی در ایام دهه فجر در استان 91 هزار نفر از خدمات این شرکت بهره‌مند می‌شوند. این پروژه‌ها در 12 شهرستان و 97 روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

برای انجام این پروژه‌ها 64 کیلومتر خط انتقال و 76 کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی همچنین گفت: حفر 27 حلقه چاه آب جدید با آبدهی 271 لیتر برثانیه، احداث 120 حوضچه، و شش ایستگاه پمپاژ از دیگر برنامه‌های افتتاحی در دهه فجر است. همچنین در ایام دهه فجر امسال 11 پروژه آبرسانی جدید در استان کلنگ‌زنی می‌شود.

*92.7 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات این مجموعه هستند

دانشگر یادآور شد: در حال حاضر 92.7 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات این مجموعه هستند و 50 درصد از مشترکین روستایی ما پرداخت آب‌بها را به صورت غیر حضوری انجام می‌‎دهند.

وی ادامه داد: تاپایان سال جاری آبیاری بوسیله تانکر به 50 روستای دیگر حذف و آنها نیز به شبکه می‌پیوندند. در حال حاضر 27 درصد آب شبکه ما پرت می‌شود که نشان از فرسودگی شبکه داد.

ارسال نظر: