احمد نور: دخالت غربی‌ها مانع پیشرفت افغانستان می‌شود

کدخبر: 953614

سفیر افعانستان در ایران افزود: با کمک علما می‌توانیم بی نیاز از کشورهای خارجی افغانستان را بازسازی کنیم/ در دنیای امروز توجه به نظرات مردم اصل اساسی است و ما نیازی به کشورهای خارجی نداریم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نصیر احمد نور در دومین نشست بررسی مسائل فرهنگی، اجتماعی پناهندگان در قم با تاکید بر اهتمام ویژه دولت افغانستان برای برگرداندن مهاجران به کشور، گفت: تمام تلاش دولت افغانستان بر این است که شرایط را برای بازگشت مهاجران فراهم کند چرا که خروج مردم از کشور عامل بسیاری از مشکلات داخلی است. تمدن مسلمانان افغانستان قدمت طولانی دارد از همین روبستری در افغانستان برای کمک به تکفیری‌ها وجود ندارد. در انتخابات افغانستان همه مردم حضور پیدا کردند و خوشبختانه بدون هیچ مشکلی این انتخابات برگزار شد.

وی با تاکید براینکه با کمک علما می‌توانیم بی‌نیاز از کشورهای خارجی افغانستان را بازسازی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر افغانستان به حال خود واگذار شود و دشمنان در آن دخالت نکنند کارهای بسیاری می‌توانیم انجام دهیم. در دنیای امروز توجه به نظرات مردم اصلی اساسی است و ما نیازی به کشورهای خارجی نداریم.

احمد نور با اشاره به اینکه تعامل و همکاری مردم ایران می‌تواند در بازگشت با عزت اتباع به افغانستان کمک می‌کند، تصریح کرد: در همه کشورهای جهان مقامات امنیتی معتقدند افغان‌ها در جهان کمترین جنایات را انجام داده‌اند، از همین رو اگر دخالت‌های خارجی از افغانستان برداشته شود می‌توانیم به پیشرفت چشمگیری دست یابیم.

ارسال نظر: