معاون عمرانی استاندار اردبیل: عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد

کدخبر: 913001

علی آذرنژاد گفت: این ارزیابی در جهت پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا و شناسایی نقاط ضعف و وقوت است/ یک میلیارد تومان برای بازسازی منازل سیل‌زندگان مشگین‌شهر اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی آذرنژاد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل گفت: از دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم تا لیست پروژه‌های که کامل شده و به مرحله افتتاح رسیده‌اند را به ما ارسال کنند تا دو هفته دیگر و در روزهای مختلف هفته دولت به طور رسمی افتتاح شوند. تیم نظارتی و فنی استانداری مثل سال‌های گذشته از پروژه‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی بازدید می‌کند و طی این بازدید عملکرد و نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های اجرایی در جهت به پایان رساندن این پروژه‌ها سنجیده می‌شود. بعضی از دستگاه‌های اجرایی هنوز نماینده خود را به دفتر فنی استانداری اعلام نکرده‌اند. باید در پروژه‌ها قوانین پدافند غیرعامل رعایت شود و هر ساختمانی که جنبه عمومی خواهد داشت باید الزامات پدافند غیرعامل را حتما لحاظ کند. این جلسه برای سیل شهرستان مشگین‌شهر تشکیل شده است که از طرف دولت یک میلیارد تومان برای بازسازی مناطق خسارت دیده تعلق گرفته است .

اقداماتی برای آماده سازی آشیانه بالگرد اردبیل انجام شده است

علی اسلامی، رئیس سازمان مدیریت بحران استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته برای سازمان هلال احمر استان اردبیل امیدواریم یک فروند بالگرد برای استان خریداری شود. طبق پیگیری‌های انجام شده 30 میلیارد تومان از طرف وزارت کشور برای استان بودجه تصویب شده است که اگر این پول به دست ما برسد برخی از اقدامات پیشگیری برای مقابله با بحران را شروع می‌کنیم.

وی گفت: در سیل اخیر مشگین‌شهر 12 پروژه متعلق به دستگاه‌های اجرایی خسارت دیده است که در دستور کار این جلسه رسیدگی می‌شود. با توجه به اینکه لایحه تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به صورت دائمی در حال تدوین است از سال آینده کارگروه‌های تخصصی بحران فعالیت‌های بیشتری خواهند داشت. با توجه به فصل سرما دوگانه‌سوز کردن سیستم‌های حرارتی دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار داریم و آموزش عمومی که یکی از ارکان‌ مهم مدیریت بحران است از طریق جمعیت هلال‌احمر استان پیگیری می‌شود.

ارسال نظر: