نامگذاری دوم مهر به نام روز "نکبت" برای ابراز نفرت از عربستان

کدخبر: 1029917

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد داد: دوم مهر که روز شهادت حدود پنج هزار حجاج در لباس احرام است می تواند تاریخ مناسبی برای این روز باشد و روز نکبت نامگذاری شود

به گزارش «نسیم»، خانه ملت نوشت:

منصور حقیقت پور در گفتگویی با اشاره به اینکه شاهد جنایات و فجایع عربستان در سرزمین های اسلامی هستیم گفت: در برخی کشورها مانند بحرین و یمن به صورت مستقیم و برخی کشورها از جمله سوریه و عراق به صورت مباشره ای اقدام به فجایع انسانی می کند.

نمیانده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: چهره ای که عربستان در منا به دلیل بی کفایتی و بی لیاقتی از خود بروز داد ناشی از گرایش صهیونیستی و وهابی این کشور است.

حقیقت پور تصریح کرد: به همین دلیل باید به دنبال روزی باشیم که نقطه عطفی برای اعلام نفرت دنیا ازعربستان باشد و دوم مهر که روز شهادت حدود 5 هزار حجاج در لباس احرام است می تواند تاریخ مناسبی برای این روز باشد و روز نکبت نامگذاری شود.

این نماینده مجلس افزود: با نامگذاری این روز، در تمام دنیا انزجار و تنفر از رفتارهای غیر انسانی عربستان اعلام شود و مانند روز قدس در سراسر دنیا فجایع عربستان یادآوری شود و کنفرانس ها و جلساتی برگزار شود و جنایات عربستان مورد بررسی قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روز دوم مهر در هر سال زمینه اعلام نفرت جهانی از عربستان فراهم شود.

ارسال نظر: