بیش از ۵۰۰ استعداد برتر برای دریافت وام ساخت و خرید مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند

کدخبر: 969602

معاون توسعه و مدیریت بنیاد ملی نخبگان با بیان این مطلب افزود: این وام در سال جاری به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است/ همچنین به استعدادهای برتر از سوی این بنیاد وام ودیعه مسکن اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، یدالله اردوخانی در نشست خبری در بنیاد ملی نخبگان افزود: میزان وام ساخت و خرید مسکن به استعدادهای برتر و نخبگان 80 میلیون تومان بود که در سال جاری این وام به 100 میلیون تومان افزایش یافته است .

وی با بیان اینکه در سال جاری 599 استعداد برتر و نخبه برای دریافت وام مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند بیان داشت: نرخ سود وام خرید مسکن نخبگان 15 درصد بود که امسال از سوی بانک‌ها به 22 درصد افزایش یافته و بنیاد ملی نخبگان 7 درصد ما به التفاوت سود وام مسکن نخبگان را پرداخت می‌کند تا این وام برای نخبگان با همان سود 15 درصد حساب شود .

معاون توسعه ومدیریت بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: به استعدادهای برتر و نخبگان کشور از سوی این بنیاد وام ودیعه مسکن اختصاص می‌یابد که این وام برای ساکنین شهر تهران 250 میلیون ریال و برای ساکنین شهرستان‌ها 150 میلیون ریال است که به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود .

اردوخانی خاطر نشان کرد: تا کنون 25 میلیارد ریال وام ودیعه مسکن از طریق صندوق رفاه وزارت علوم و وزارت بهداشت به نخبگان و استعدادهای برتر کشور اختصاص یافته است .

وی گفت: 80 درصد اعتبارات بنیاد ملی نخبگان در راستای برنامه‌ها و اقدامات این نهاد هزینه می‌شود و تنها 20 درصد اعتبارات این نهاد برای هزینه‌های پرسنلی اختصاص می‌یابد.

ارسال نظر: