معاون پلیس راهور: در پنج ماه نخست امسال شماره‌گذاری خودرهای وارداتی ۹۸ درصد رشد داشته است

کدخبر: 929340

سرهنگ رستمی با بیان اینکه تویوتا، هیوندا و کیاموتور بیشترین خودروهای وارداتی شماره‌گذاری شده بود، گفت: طی این مدت اسقاط خودرو فرسوده ۳۷۵ درصد افزایش یافته است

سرهنگ احمد رستمی در گفتگو با «نسیم»، با بیان اینکه در پنج ماه ابتدای سال جاری حدود 30 هزار و 700 خودروی وارداتی شماره گذاری شده است، اظهار داشت: افزایش 98.5 درصدی شماره‌گذاری خودروی وارداتی، نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است. همچنین در این مدت 450 هزار خودروی صفر کیلومتر تولید داخل توسط پلیس راهور شماره گذاری شده که این رقم نیز نسبت به مشابه سال قبل 50.9 درصد رشد داشته است .

وی به اسقاط خودروهای فرسوده اشاره کرد و گفت: 56 هزار دستگاه خودروی فرسوده از ابتدای سال تا پایان مرداده ماه اسقاط شد که 375 درصد افزایش اسقاط نسبت به مشابه سال قبل را شاهد بودیم .

به گفته رستمی تغیر در روش اسقاط خودرو همچنین تحقیق و تفحص توسط ستاد مدیریت حمل و نقل ترافیک شهری و سازمان بازرسی کل کشور در بحث دریافت ریالی و اقدام مغایری لحاظ شده افزایش چندین برابری اسقاط خودرو را سبب شده است .

معاون فنی مهندسی ترافیک پلیس راهور در رابطه با تعداد نقل و انتقال سند خودرو وموتور سیکلت انجام شده توسط پلیس راهور گفت: بر حسب تکلیف قانونی دارندگان وسیله نقلیه که قصد نقل و انتقال خودرو دارند بر حسب تکلیف قانونی باید ابتدا به پلیس راهور مراجعه کنند که در پنج ماهه ابتدای سال جاری یک میلیون و 400 هزار وسیله نقلیه نقل و انتقال آن توسط پلیس راهور انجام شده است .

ارسال نظر: