آتش در جنگل‌های گیلانغرب دوباره شعله‌ور شد

کدخبر: 2048810

فرماندار گیلانغرب از شعله‌ور شدن دوباره آتش در بخشی از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: آتش ۲۰ هکتار جنگل و مرتع منطقه هاربرو در ارتفاعات مشرف بر منطقه گلین را فرا گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کرم محمدی در گفتگویی اظهار کرد: عصر امروز آتش در بیش از 100 هکتار از اراضی جنگلی و مراتع این شهرستان پس از 15 ساعت تلاش بی وقفه نیروهای امدادی و مردم مهار شده بود.

وی افزود: دومین مرحله از وقوع آتش ساعتی قبل در همین منطقه بخاطر وزش باد روی داد که این امر باعث شعله ور شدن گیاهان خشک و درختان نیم سوخته شد که مهار حریق توسط نیروهای امدادی و مردمی بسرعت آغاز شده است.

محمدی تاکید کرد: ساعت چهار بامداد امروز حریق در این منطقه آغاز شد و پس از 15 ساعت تلاش بی وقفه در ساعت 17 عصر مهار شد ولی بیش از 100 هکتار جنگل و مرتع منطقه هاربرو در ارتفاعات مشرف بر منطقه گلین از توابع این شهرستان در آتش سوخت.

وی یادآور شد: هم اکنون هشت گروه شامل نیروهای امدادی و خدماتی، نیروهای دستگاه های عضو مدیریت بحران به همراه نیروهای مردمی در محل حادثه مشغول اطفای حریق هستند.

فرماندار گیلانغرب اضافه کرد: جنگل های منطقه هاربرو چهار هزار هکتار وسعت دارد که با از بین رفتن 120 هکتار از جنگل های این منطقه، خسارت زیادی به محیط زیست و منابع طبیعی این شهرستان وارد شده است.

وی گفت: این نهمین مورد آتش سوزی از ابتدای امسال تاکنون در جنگل ها و مراتع شهرستان گیلانغرب است که در هفت مورد آتش سوزی که پیش از این اتفاق افتاده بود در مجموع 110 هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان طعمه حریق شده بود.

شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و مابقی آن مرتع و نیزار است.

گیلانغرب با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه واقع است.

ارسال نظر: