اعتراض سهامداران بیمه دانا به توزیع سود ۹ ریالی!

کدخبر: 1014574

گزارش «نسیم» از جلسه امروز مجمع بیمه دانا حاکیست، بیمه دانا بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان فروش بیمه نامه داشته که فقط ۹ ریال سود توزیع کرده است

سرویس اقتصادی خبرگزاری «نسیم»: گزارش «نسیم» از جلسه امروز مجمع بیمه دانا حاکیست، بیمه دانا بیش از 1500 میلیارد تومان فروش بیمه نامه داشته که فقط 9 ریال سود توزیع کرده است.

بر اساس این گزارش، علی رغم اصرار سهامداران خرد که میخواستند درصد بیشتری از eps 86 ریالی توزیع شود امروز بیمه دانا فقط 9 ریال سود توزیع کرد!

باوجود وعده هایی که در جلسه امروز مجمع داده شد که افزایش سهام بیمه دانا از محل آورده نقدی سهامداران تامین شود اما بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت و سهام عدالت تمایلی به ورود پول به شرکتهای اصل 44 به عنوان افزایش سرمایه ندارد. بنابراین بیمه دانا باید از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اقدام به افزایش سرمایه کند که این امر کیفیت سهام این شرکت را بیش از پیش کاهش میدهد.

همچنین در مورد زمین هایی که ادعا می شد متعلق به شرکت بیمه داناست (زمین های علی آباد در اتوبان شهید رجایی) همین امر موجب شد که قیمت سهام بیمه دانا به هنگام واگذاری ها به طور کاذب و غیرواقعی 2610 تومان برای هر سهم عرضه شود و در همین ارتباط نیز اخبار جدیدی اعلام شده که نشان از نبود سیاستگذاری مشخص در این شرکت دارد.

رضا جعفری رئیس هیات مدیره بیمه دانا با اشاره به اینکه بر سر متراژ این زمینها با نیروهای مسلح اختلاف وجود دارد گفت: زمینهایی که بیمه دانا برای آن اسناد دارد بالغ بر 392 هزار مترمربع است اما نیروهای مسلح رقمی بسیار کمتر از این را برآورد کردند. این اختلافات وجود دارد تا راه حل نهایی برای آن ارائه شود. این اظهارات با اعتراض سهامداران مواجه شده که مدعی بودند در زمینه وجود اختلاف متراژ زمینهای علی آباد تاکنون اطلاع رسانی و شفاف سازی انجام نشده است.

ارسال نظر: