چگونه از خراب شدن پکیج خود جلوگیری کنیم؟

کدخبر: 2381306

پکیج دیواری، یکی از وسایل بسیار مهم هر ساختمانی است. این وسیله، نه تنها سبب گرم شدن آب مصرفی ساختمان می شود، بلکه باعث گرم شدن فضای داخلی ساختمان نیز می گردد.

امروزه پکیج های دیواری، کیفیت و بازدهی بالایی دارند اما در عین حال ممکن است، بنا بر دلایل مختلف، دچار خرابی شوند. در این مقاله، قصد داریم راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از خراب شدن پکیج های دیواری ارائه دهیم.

باید متذکر شویم که پکیج های دیواری، انواع مختلفی دارند و به تبع آن ایرادات مختلفی نیز در پکیج ها ایجاد می شوند و نحوه جلوگیری از خرابی آنها نیز متفاوت می باشد. در اینجا سعی کرده ایم، روش هایی را بیان کنیم که برای همه پکیج‌ها کارآمد و موثر هستند.

چگونه از خراب شدن پکیج خود جلوگیری کنیم؟

1- نصب صحیح پکیج

اولین قدمی که به منظور محافظت از پکیج های دیواری خود می توانید انجام دهید، نصب صحیح پکیج در محل مناسب می باشد. محکم و تراز بودن پکیج در جای خود، عدم مواجهه آن با گرمای شدید و یا مواد اشتعال زا، از مهم ترین نکاتی هستند که هنگام نصب باید رعایت شوند. توصیه اکید می شود که برای نصب پکیج دیواری به روش صحیح و استاندارد، از تکنسین ماهر و متخصص کمک بگیرید تا متحمل هزینه های گزاف نشوید. ما مجموعه تعمیرات اورجینال سرویس را به شما پیشنهاد می کنیم.

2- کنترل فشار پکیج

یکی از ساده‌ ترین و تاثیرگذارترین کارهایی که می توان برای جلوگیری از خراب شدن پکیج دیواری انجام داد، کنترل فشار داخلی پکیج است، که بایستی به صورت منظم و روزانه انجام گیرد. به طور کلی فشار پکیج، باید بین 1 تا 1.5 باشد و هر زمان که متوجه شدید، فشار دستگاه، دچار نوسان شده است، باید مجدداً آن را تنظیم کنید.اما اگر فشار پکیج، مدام دچار تغییر شد، به نحوی که قادر به تنظیم آن نیستید، پیشنهاد می کنیم، از یک مرکز تعمیرات اورجینال سرویس کمک بگیرید. گاهی ممکن است منبع انبساط دستگاه،دچار اختلال شده باشد و باعث شود که فشار پکیج با مشکل مواجه شود، که این ایراد، بسیار جزئی است و به راحتی برطرف می شود.

3- رسوب گیری پکیج دیواری

بیشترین میزان خرابی های پکیج، مربوط به قطعاتی می شود که با آب سروکار دارند، مانند پمپ و مبدل و لوله ها، و در واقع املاح موجود در آب سبب رسوب گرفتگی پکیج می گردد و اگر این مشکل، رفع نشود، به تدریج شاهد خراب شدن قطعات داخلی دستگاه هم می شوید. لازم است که رسوب گیری پکیج به صورت دوره‌ای و منظم انجام شود و البته زمان رسیدگی به این مسئله، به عوامل مختلفی مانند میزان سختی آب و درصد املاح موجود در آن و همچنین مدل پکیج دیواری و نوع فیلترها نیز بستگی دارد.

4- بررسی فیلترهای پکیج

برای جلوگیری از نفوذ رسوب آب به قطعات داخلی پکیج فیلترهایی درون آن تعبیه شده است که وجود ذرات جامد، رسوب زیاد یا استفاده طولانی مدت، می تواند عملکرد فیلترها را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل توصیه می شود، بسته به میزان سختی آب هر یک یا دو ماه یک بار، فیلترهای دستگاه را بررسی کنید و به صورت منظم، تعویض نمایید.

تعمیرات پکیج در اصفهان

5- بررسی سلامت و ایمنی دودکش‌ پکیج

دودکش پکیج ها باید سالم و ایمن باشند و کلاهک استاندارد داشته باشند و مسیر آنها کاملاً باز باشد. عدم وجود کلاهک مناسب، سبب نفوذ دودهای سمی به فضای داخلی ساختمان می شود و سلامت انسان را به خطر می اندازد. مسدود بودن مسیر لوله دودکش نیز، مانع خروج کامل دود می شود که علاوه بر تهدید کردن سلامت انسان، خرابی پکیج را نیز به دنبال خواهد داشت. پس لازم است دودکش‌ها را از نظر داشتن کلاهک و مسدودیت به صورت منظم بررسی نمایید و در صورت هر گونه گرفتگی در مسیر خروج دود، آنها را سریعا برطرف نمایید.

6- سرویس پکیج دیواری

از دیگر عوامل موثر در جلوگیری از خرابی پکیج ها، سرویس منظم آنها می باشد. پیشنهاد می کنیم که پیش از تغییر هر فصل، جهت تعمیر پکیج دیواری خود اقدام نمایید. البته بهتر است، این کار توسط تعمیرکاران ماهر انجام گیرد و پس از سرویس پکیج، آن را بر اساس فصل، در حالت تابستانه یا زمستانه قرار دهید. در سرویس پکیج، بخش های مختلف دستگاه بررسی و عیب یابی می شوند. یک تکنسین ماهر از کوچکترین ایرادات احتمالی پکیج، به خوبی آگاه می باشد و قبل از پیشروی مشکل، سریعا به حل آن می پردازد.

7- استفاده از محافظ برق

استفاده از محافظ برای هر وسیله برقی توصیه می شود، پکیج دیواری نیز از این قاعده مستثنی نیست. نوسانات برق، ممکن است ، باعث خرابی قطعات پکیج گردد، در حالی که محافظ، با این نوسانات مقابله می کند و برق را با شدت جریان مناسب و یکنواخت، به دستگاه وارد می کند.

تعمیرات اورجینال سرویس اصفهان

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم ، توجه به نشانه ها و عیب یابی پکیج، یکی دیگر از کارهایی است که برای جلوگیری از خرابی شدن پکیج و بالا بردن طول عمر پکیج می توانید انجام دهید. مهم ترین مسائلی که جهت عیب یابی خرابی پکیج باید به آنها توجه نمایید، به شرح زیر می باشد:

گرم نشدن آب

گرم نشدن آب، از مشکلات رایج همه پکیج هاست. این ایراد به دلایل مختلفی از جمله معیوب بودن قطعات مرتبط مانند پمپ، سنسور حرارتی یا رسوب گرفتگی و یا تنظیمات اشتباه به وجود می آید.

خاموش شدن ناگهانی پکیج

اگر پکیج دیواری، به طور مداوم خاموش می شود، به احتمال زیاد برد الکترونیکی دستگاه دچار ایراد و اشکالی شده است و به صورت خودکار خاموش می شود. که باید توسط تعمیرکار ماهر عیب یابی شود.

سر و صدای پکیج

اختلال در عملکرد بعضی قطعات مانند مبدل یا پمپ، سبب ایجاد سر و صدا های غیر عادی از پکیج می شود.

نشتی آب

نشتی آب، هم از نشانه های دیگر خرابی پکیج می باشد. در صورت مشاهده چنین مشکلی، باید سریعا برای تعمیر آن اقدام نمایید، زیرا ممکن است، عدم توجه به آن، خرابی‌های بیشتری به بار آورد.

توجه به کد خطاها

امروزه بسیاری از پکیج های دیواری، مجهز به صفحه نمایش هستند که اختلال به وجود آمده در دستگاه را به صورت کد خطاهایی نمایش می دهند که بایستی به آنها توجه کنید و در صدد رفع آنها باشید. گاهی مشکل پکیج به راحتی قابل حل است، و گاهی هم با یک اقدام ساده حل نمی شود و باید به دنبال تعمیرکار متخصص باشید که ما اورجینال سرویس را به شما پیشنهاد می کنیم.

 پکیج علاوه بر تأمین آب گرم منزل، تامین گرمایش محیط را هم بر عهده دارد. بنابراین می توان آن را از اهمیت بسزایی برخوردار دانست. اگر پکیج تان، عملکرد گذشته را نداشته و به مشکلاتی دچار شده است؛ باید اقداماتی را جهت عیب یابی پکیج انجام دهید. البته این اقدام توسط تکنسین های متخصص صورت می گیرد.

این مقاله برگرفته از وب‌سایت https://orginal-service.com/ است، که منبع معتبری در زمینه تعمیرات پکیج محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر: