دستبند طلا بخریم یا النگو؟

کدخبر: 2381188

یکی از متداول‌ترین زیورالات مورد استفاد در بانوان دستبند و یا النگو است. این دو اکسسوری، جزء محبوب‌ترین زیورالات برای بانوان بشمار می‌روند. با این وجود، در اکثر مواقع خانم‌ها برای انتخاب یکی از این زیورآلات دچار مشکل می‌شوند. به همی دلیل، در ادامه مقاله به بررسی تفاوت‌ها و مزیت‌های دستبند و النگو طلا خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

images_1728393317_670530658d459.jpg

تفاوت النگو و دستنبد طلا

به طور کلی، میان النگو و دستبند طلا تفاوت‌های گوناگونی وجود دارد. به همین دلیل، لازم است تا این تفاوت‌ها را از ابعاد و جهت‌های مختلف مورد بررسی قراردهیم. این کار سبب می‌شود تا شما بتوانید به راحتی میان النگو و یا دستبند طلا انتخاب مناسبی را داشته‌باشید. برخی از تفاوت‌های موجود بین النگو و دستبند طلا به شرح زیر است:

تفاوت در طراحی

امروزه، با افزایش چشمگیر تقاضا برای زیورآلاتی همچون النگو و یا دستبند طلا، تنوع گسترده‌ای در طراحی و ساخت این وسایل ایجاد شده‌است. این طراحی‌ها، هریک از زیورآلات را منحصر به فرد و خاص می‌کند و باعث می‌شود تا افراد مطابق سلیقه خود، اقدام به خرید نمایند. تفاوت‌های کلی موجود در النگو و دستبند طلا عبارت است از:

النگو

النگو‌ها معمولاً از ظرافت و سادگی خاصی برخوردار هستند. تنوع اشکال النگو‌ها بسیار زیاد است. به عنوان مثال، این زیورآلات در شکل‌هایی نظیر مربع، بیضی و لوزی در بازار عرضه می‌شوند.

همچنین، در برخی مواقع النگو‌ها بوسیله سنگ‌های قیمتی و یا نیمه قیتمی تزئین می‌شوند و زیبایی آن‌ها چندین برابر می‌شود؛ اما، در اکثر مواقع النگو‌ها دارای طرحی ساده و بدون تزئینات اضافی هستند. این ویژگی باعث می‌شود تا افراد بتوانند، از این اکسسوری به صورت روزانه استفاده نمایند.

دستبند

تنوع طراحی و سبک‌های مختلف در دستبد‌ها بسیار ببشتر از النگوهاست. این ویژگی باعث می‌شود تا افراد بیشتر به سمت خرید دستبند طلا روی آورند. در حقیقت دستبند‌های طلا با هر سلیقه مطابقت دارند.

به عنوان مثال، دستبند‌های طلا با طرح ظریف و مینیمالیست وجود دارند که مناسب افراد با سلیقه شیک و ساده است. علاوه براین، دستبند‌های دیگری وجود دارند که با طراحی پهن، زیبایی منحصر به فردی را برای افراد به ارمغان می‌اورند.

همچنبن، دستبند‌های طلا ممکن است دارای تزئینات مختلفی نظیر سنگ‌های قیمتی یا نیمه قیمتی باشند و یا از طراحی پیچیده‌ای برخوردار باشند. این تنوع بسیار گسترده، موجب می‌شود تا برای هر سلیقه و مناسبتی، گزینه‌ای مناسب وجود داشته‌باشد.

به طور کلی انتخاب بین دستنبد طلا و یا النگو، بستگی به سلیقه شخصی هر فرد دارد. زیرا، النگو‌ها از طراحی ساده و شیک برخوردار هستند و برای استفاده روزمره بسیار مناسب بشمار ‌می‌روند. این در حالی است که مدل‌های مختلفی از دستبند طلا وجود دارند که براساس شرایط و سلیقه فرد می‌توانند به صورت مجلسی و یا اسپرت مورد استفاده قرار گیرند.

تفاوت در راحتی

در پوشیدن و یا در آوردن النگو و دستبند طلا، تفاوت‌هایی وجود دارد که هریک را به نوع خاصی منحصربه فرد می‌کند. در حقیقت، النگو‌ها طراحی بسته‌ای دارند. این ویژگی سبب می‌شود تا ظاهری کلاسیک و زیبا ایجاد شود؛ اما، در هنگام استفاده از النگو ممکن است افراد با چالش‌هایی همچون کوچک و یا بزرگ بودن، مواجه شوند.

در مقابل، هنگام خرید طلا به عنوان دستبند، این چالش تا حد بسیار زیادی قابل حل است. زیرا دستبند‌ها معمولاً دارای قفل‌های مختلفی هستند که به راحتی باز و بسته می‌شوند. به عنوان مثال، برخی دستبند‌ها دارای قفل‌های قلابی و برخی دیگر دارای قفل‌های کشویی هستند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های موجود در دستبند‌ها با قفل کشویی، تنظیم بزرگی و کوچکی دستبند به میزان دلخواه است.

تفاوت در قیمت

عمدتاً قمیت النگو به میزان طلا، عیار طلا و طرح‌های انتخابی بستگی دارد. اما، به طور معمول به دلیل طراحی ساده‌تر النگو‌ها از دستبند‌ها مقرون ‌به صرفه‌تر محسوب می‌شوند. البته، در قیمت‌گذاری النگو و دستبند طلا عوامل متعددی تأثیرگذار هستند که باید آن‌ها را مدنظر داشت. النگو‌ها به طور معمول از طراحی ساده و شیکی برخوردار هستند. این عامل سبب می‌شود تا میزان طلا مورداستفاده در ان یکپارچه و خالص باشد که بر کاهش قیمت خرید طلا بسیار مؤثر است.

علاوه براین، استفاده از سنگ‌های قیمتی و یا تزئیناتی مثل استفاده از نگین در النگو، می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد. با این حال، قیمت النگو نسبت به دستبند مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، قیمت دستبند‌های طلا نیز به میزان طلا، عیار طلا، طرح موردنظر و قفل مورد استفاده در دستبند ارتباط دارد. به طور معمول، تفاوت‌های قیمتی زیادی میان دستبند‌ها وجود دارد.

زیرا، دستبند‌ها از طرح‌های بسیار متنوع و پیچیده‌ای برخوردارند. همچنین، استفاده از تزئینات بیشتر در تهیه دستبند، موجب می‌شود تا رنج قیمتی متغییری ایجاد شود. علاوه براین، استفاده از سنگ‌های قیمتی و نگین در طراحی دستبند به طور قابل توجهی قیمت آن را افزایش خواهد داد.

تفاوت در دوام و ماندگاری

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود بین النگو و دستبند طلا، میزان دوام و استحکام آن‌هاست. در حقیقت النگو معمولاً به صورت دایره‌ای و بسته وجود دارد. علاوه براین، طراحی النگو از پیچیدگی کمتری برخوردار است. این حالت باعث می‌شود تا استحکام و مقاومت آن افزایش یابد. البته در برخی النگو‌ها به دلیل وجود تزئیناتی نظیر الماس و یا سنگ‌های قیمتی ممکن است در برابر ضربه‌های شدید، به النگو‌ها نیز آسیب وارد شود. به همین دلیل، لازم است تا افراد در چنین مواقعی، به طور دقیق از النگو خود مراقبت نمایند. در مقابل، دستبند‌ها به خصوص مدل‌های زنجیری و یا طرح‌های پیچیده از استحکام و مقاومت پایین‌تری برخوردار هستند.

در حقیقت، در این دستبند‌ها، احتمال پارگی و یا گیر کردن به لباس بسیار بالاست. علاوه براین، وجود گیره، قلاب و یا قفل‌های پیچده در دستبند‌ها نیز آن را مستعد آسیب می‌کنند.

تفاوت در تعمیر

یکی از مزیت‌های موجود در النگو‌ها، قابلیت بالا تعمیرپذیری در آن‌هاست. در واقع، النگو‌ها که دارای طرح ساده‌ای هستند در صورت آسیب به راحتی تعمیر خواهند شد.

اما، دستبند‌ها از ظرأفت و پیچیدگی بالاتری برخوردارند. این عامل سبب می‌شود تا در صورت یروز آسیب، احتمال تعمیرپذیری آن کمتر باشد و در برخی شرایط ممکن است افراد مجبور به هزینه مجدد برای خرید دستبند موردنظر شوند.

تفاوت در میزان خرید

یکی دیگر از تفاوت‌های میان النگو و دستبند طلا، تفاوت در تعداد خرید است. در واقع، بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا در هنگام خرید النگو، چند نمونه از آن را بخرند.

زیرا، معتقدند تعدادی النگو در کنار یکدیگر از جذابیت و جلوه بیشتری برخوردار است. اما، برای خرید دستبند طلا، معمولاً افراد دستبندها را به صورت تک خریداری می‌کنند. البته، قیمت و برخی عوامل دیگر نیز در میزان خرید افراد، بسار مؤثر خواهند بود.

سخن پایانی

با توجه به ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی که در مورد النگو و دستبند مطرح شد، شما می‌توانید به راحتی و مطابق با سلیقه خود اقدام به خرید بهترین اکسسوری نمایید. برای این منظور، می‌توانید با میلاد زر همراه باشید.

کارشناسان در مجموعه میلاد زر، تلاش می‌کنند تا انواع مختلفی از اکسسوری به خصوص دستبند طلا و یا النگوهای متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. این کار سبب می‌شود تا افراد مطابق با سلیقه و علاقه خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

 

ارسال نظر: