افزایش ارزش ملک با بازسازی و نوسازی خانه

کدخبر: 2381134

زندگی در خانه های قدیمی و فرسوده مشکلات خاص خود را دارد. سیستم برق کشی غیر استاندارد می تواند سبب ایجاد نوساناتی در برق ساختمان شود. پنجره های نامناسب نیز مشکلات متعدی را مانند عدم روشنایی کافی و نفوذ هوای سرد و حتی باران به داخل خانه به وجود می آورند. همه این مشکلات را می توان با بازسازی خانه حل کرد.

Picture1

با توجه به میزان فرسودگی خانه و میزان تغییراتی که باید ایجاد شود؛ می توان یکی از گزینه های بازسازی یا نوسازی خانه را انتخاب کرد. برای بازسازی خانه معمولاً به مجوز خاصی نیاز نیست؛ اما اگر شما بخواهید خانه را به طور کامل نوسازی کنید باید مجوزهای لازم را از ارگان هایی مانند شهرداری دریافت کنید.

به هر حال بازسازی خانه سبب افزایش ارزش ملک شما می شود. البته عوامل مختلفی در میزان این افزایش دخیل هستند. یکی از این عوامل مهم موقعیت مکانی ملک شما می باشد. شما می توانید کلیه مراحل بازسازی و نوسازی خانه خود را با خاطری آسوده به گروه ساخت و ساز امین امیری بسپارید. این گروه با تجربه و مطمئن در تمام مراحل از تصمیم گیری و طراحی گرفته تا اخذ مجوزهای لازم و ساخت و ساز در کنار شما خواهند بود.

موارد مهم در بازسازی یک خانه قدیمی

اگر شما می خواهید بازسازی خانه را انجام دهید؛ اولین قدم این است که وضعیت فعلی خانه خود را به طور دقیق بررسی کنید. در این مرحله باید به سوالاتی مشابه سوالات زیر پاسخ دهید:

  • پی خانه در چه وضعیتی است؟
  • از چه موادی به عنوان پوشش سقف استفاده شده است(گچ، کاشی، تخته سنگ و غیره)؟
  • آیا در ساختمان علائم رطوبت دیده می شود؟
  • آیا خانه به درستی عایق بندی شده است؟
  • آیا سیستم برق کشی استاندارد است؟
  • وضعیت فعلی لوله کشی ساختمان چگونه است؟
  • آیا سیستم گرمایشی باید به روز رسانی شود؟
  • آیا فضای داخلی ساختمان باید مجدداً پارتیشن بندی شود؟

Picture1

گروه ساخت و ساز امین امیری پس از بررسی پاسخ های شما؛ هزینه و زمان تقریبی بازسازی خانه را به شما اعلام می کنند. البته هزینه کار به عوامل مختلفی از جمله نوع مصالح و تجهیزاتی که می خواهید به کار ببرید بستگی دارد. در ضمن اگر شما محدودیت بودجه داشته باشید؛ گروه ساخت و ساز با توجه به میزان بودجه شما لیست کارها را اولویت بندی می کنند.

آیا می توان برای بازسازی و نوسازی خانه کمک هزینه دریافت کرد؟

خوشبختانه شما می توانید از برخی بانک ها برای بازسازی و نوسازی خانه وام دریافت کنید. وامی که برای بازسازی خانه به مشتریان پرداخت می شود؛ وام تعمیرات نام دارد. مبلغ وام بازسازی نسبت به وام نوسازی معمولاً کمتر است. بازپرداخت این وام ها به صورت اقساط چند ساله می باشد.

از سوی دیگر شما می توانید مصالح و تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی خانه را به صورت اقساط خریداری کنید.

انتخاب گروههای کاری متخصص و متعهد برای بازسازی و نوسازی ساختمان

همان طور که در بخش های قبلی ذکر شد؛ هنگام بازسازی و نوسازی خانه کارهای متنوعی باید انجام شود. به این دلیل شما باید بتوانید افراد متخصص در زمینه های مختلف از قبیل طراح داخلی، کابینت کار، نصاب تجهیزات گرمایشی و غیره را شناسایی کنید تا کار شما به خوبی انجام شود. مسلماً پیدا کردن نیروهای ماهر در زمینه های مختلف کار ساده ای نخواهد بود. حتی اگر یکی از این افراد دارای مهارت یا تعهد کاری کافی نباشد؛ می تواند سبب ایجاد نقص در فرایند بازسازی و نوسازی خانه شما شود.

گروه ساخت و ساز امین امیری دارای سالها تجربه موفق در زمینه بازسازی و نوسازی خانه هستند. هم‌چنین این گروه با مجموعه ای از متخصصان در زمینه های مختلف کار می کنند و پروژه های زیادی را با موفقیت به اتمام رسانده اند. شما نیز می‌توانید پروژه بازسازی و نوسازی خود را به این گروه تحویل دهید و دغدغه ای بابت پیدا کردن نیروهای متخصص نداشته باشید. یکی دیگر از مزایای این کار این است که شما در طول انجام پروژه می توانید فعالیت های روزانه قبلی خود را انجام دهید.

بازسازی خانه را از کدام قسمت آن شروع کنیم؟

یک خانه قدیمی ممکن است مشکلات ساختاری زیادی داشته باشد. اغلب این مشکلات ناشی از رطوبت هستند. ممکن است زهکشی مناسب در قسمت پایه ها انجام نشده باشد و به این دلیل دیوارها مشکلاتی مانند برآمدگی پیدا کرده باشند. همچنین ممکن است ترک های کم و بیش مشخصی در دیوارها وجود داشته باشند. یکی دیگر از مشکلات این خانه ها مربوط به سقف آنها است. این نکته را نیز فراموش نکنید که استانداردهای سیستم های بهداشتی در سال های اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده است. اگر شبکه فاضلاب از نزدیک خانه شما می گذرد و شما هنوز به آن وصل نیستید؛ موظف به ایجاد اتصالات لازم می باشید. بهتر است هنگام بازسازی خانه ابتدا این مشکلات اساسی را حل کنید.

بازسازی خانه چقدر طول می کشد؟

این سوال برای بسیاری از مشتریان بازسازی خانه مطرح می باشد. مشتری دوست دارد کار او هر چه سریع تر انجام شده و به خواسته خود برسد.

Picture1

زمان بازسازی خانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • متراژ خانه

مسلماً هر چه متراژ خانه بیشتر باشد؛ به زمان بیشتری برای بازسازی آن نیاز است.

  • میزان تغییرات مورد نظر

هر چه خواسته های مشتری بیشتر باشد؛ زمان برآورده کردن آنها نیز بیشتر می شود. البته نوع تغییرات درخواستی نیز مهم است. به عنوان مثال ممکن است مشتری بخواهد کاشی های آشپزخانه را عوض کرده و نورپردازی اتاق ها را نیز تغییر دهد. این نوع تغییرات مستقل از همدیگر هستند و می توانند به طور همزمان انجام شوند تا کار زودتر به نتیجه برسد.

نوع مصالح مورد استفاده

زمان نصب مصالح مختلف با هم یکسان نیست. به عنوان مثال اگر مشتری بخواهد دیوارها را با استفاده از رنگ های روغنی تزیین کند به زمان بسیار بیشتری نسبت به حالتی که می خواهد از کاغذ دیواری استفاده کند؛ نیاز است.

بازسازی خانه مقرون به صرفه تر است یا نوسازی آن؟

در پاسخ به این سوال باید شرایط مختلفی را در نظر گرفت. به عنوان مثال میزان فرسودگی و تخریب خانه بسیار مهم است. اگر 70 درصد مصالح و عناصر خانه قدیمی هستند و نیاز به تغییر دارند؛ بهتر است به جای بازسازی آن اقدام به نوسازی کنید. در این حالت بافت فرسوده را کلاً از بین برده و با استفاده از طراحی ها و مصالح مدرن خانه را مجدداً بسازید.

 

ارسال نظر: