نکات مهم برای افزایش طول عمر کولرهای تابلو برق

کدخبر: 2380956

کولرهای تابلو برق از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات برای خنک کردن و کاهش دمای داخل تابلو برق هستند. با خرید و نصب کولر تابلو برق میتوان به کاهش دمای داخل تابلو و پنل‌های صنعتی کمک کرده و از آسیب رسیدن به قطعات و اجزای داخل تابلو برق جلوگیری کرد. حال برای افزایش کارایی و طول عمر کولرهای تابلو برق، توجه به چند نکته حائز اهمیت است. در این مطلب با نکات مهم برای افزایش طول عمر کولرهای تابلو برق آشنا می‌شویم و به یکی از مراکز معتبر جهت خرید کولر تابلو برق اشاره می‌نماییم.

خرید کولر تابلو برق

کولر تابلو برق و اهمیت استفاده از آن

کولر تابلو برق یک وسیله سرمایشی است که از آن جهت خنک کردن فضای داخل تابلو برق و پنل‌های مخابراتی استفاده می‌شود. تابلو برق‌ها محفظه‌هایی هستند که در داخل آنها قطعات و اجزای الکترونیکی زیادی قرار می‌گیرد. این قطعات در حین کار از خود گرمای زیادی تولید می‌کنند. برای همین دمای داخل تابلو برق افزایش پیدا کرده و نیاز به تهویه و خنک‌کاری پیدا می‌کند. برای تهویه هوای داخل تابلو برق هم میتوان از تجهیزات مختلفی استفاده کرد که یکی از پرکاربردترین آنها کولر تابلو برق یا کولر گازی تابلو برق است. این کولرها بر روی دیواره یا سقف تابلو نصب می‌شوند و هوای داخل تابلو برق را به خوبی تهویه و خنک می‌کنند. کولر تابلو برق از داغ شدن و آسیب دیدن قطعات جلوگیری کرده و مانع از توقف خط تولید به دلیل از کار افتادن قطعات می‌شود.

خرید کولر تابلو برق

4 نکته جهت افزایش طول عمر کولر تابلو برق

برای افزایش طول عمر کولر تابلو برق باید به نکاتی توجه کرده و آنها را مدنظر قرار داد. مهمترین نکات در این زمینه عبارتند از:

1. خرید کولر تابلو برق در ظرفیت مناسب

کولر تابلو برق باید با تعداد تابلوهای برق و همچنین گرمای تولید شده توسط آنها مطابقت داشته باشد. این کولرها از نظر ظرفیت در انواع مختلفی موجود هستند. ظرفیت کولر گازی تابلو برق نشان‌دهنده قدرت خنک‌کنندگی آن است. برای همین بر اساس میزان گرمای تولید شده توسط تابلو برق باید در ظرفیت مناسب خریداری شوند. جهت تعیین ظرفیت مناسب برای کولر تابلو برق میتوان از افراد متخصص در این حوزه مشاوره گرفته شود.

2. نصب صحیح کولر تابلو برق

مورد دیگری که در افزایش طول عمر کولر تابلو برق تاثیر دارد، نصب صحیح کولر تابلو برق است. کولرهای تابلو برق از نظر نحوه نصب به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم می‌شوند. کولرهای دیواری بر روی دیواره تابلو و کولرهای سقفی بر روی سقف تابلو برق نصب می‌شوند. معمولا در شرایطی که فضای زیادی در اختیار نباشد و امکان نصب کولر بر روی دیواره وجود نداشته باشد، از کولر تابلو برق سقفی استفاده می‌شود. برای همین با توجه به شرایط و محل قرارگیری تابلوها باید از کولر مناسب استفاده کرده و آن را به شکل صحیحی نصب کرد. محل نصب کولر باید به گونه‌ای باشد که امکان تبادل هوا در اطراف آن وجود داشته باشد. همچنین کولر باید در جایی نصب شود که به دور از رطوبت و غبار باشد و تهویه خوب و مناسبی داشته باشد.

3. جلوگیری از ورود گرمای اضافی به فضای داخلی

هر چقدر دمای محیط افزایش بیشتری پیدا کند، دمای داخل تابلو برق نیز افزایش پیدا کرده و کولر مجبور به کار با قدرت بیشتری برای خنک کردن تابلو برق می‌شود. برای همین جهت افزایش کارایی و طول عمر کولر تابلو برق باید تا حد امکان از ورود گرمای اضافه به فضای داخلی جلوگیری کرد. این گرما میتواند ناشی از گرمای حاصل از چراغ‌ها و منابع روشنایی و یا تابش نور خورشید باشد. برای مقابله با این گرما میتوان از پرده یا کرکره روشن با ضخامت مناسب و لوازم روشنایی با عدم ایجاد حرارت زیاد استفاده کرد.

4. بررسی دوره‌ای و سرویس به موقع کولر تابلو برق

از دیگر راهکارهای موثر برای افزایش طول عمر کولر تابلو برق میتوان به سرویس دوره‌ای و به موقع کولر تابلو برق اشاره کرد. کولرهای تابلو برق دارای اجزا و قطعات مختلفی هستند که هر یک نقش خاصی را بر عهده دارند. در این خصوص میتوان به کمپرسور و کندانسور اشاره کرد. این قطعات باید در صحت و سلامتی کامل به کار بپردازند. برای همین با سرویس منظم کولر تابلو برق میتوان نسبت به وضعیت قطعات و اجزای داخلی کولر اطمینان پیدا کرده و در صورت لزوم آنها را تعمیر یا تعویض کرد. علاوه بر این سرویس کولر تابلو برق باعث می‌شود تا آلودگی‌های موجود بر روی قطعات به خوبی پاک شوند. این امر سبب جلوگیری از سوختن قطعات و افزایش بازدهی و کارایی کولر می‌شود.

خرید و نصب کولر تابلو برق

خرید بهترین کولر تابلو برق از سرما پویش

برای اینکه شاهد افزایش طول عمر و کارایی کولر تابلو برق باشید، بهتر است آن را از برند و شرکت معتبری خریداری کنید. بهترین برند تولیدکننده کولر تابلو برق از متریال مرغوب و با کیفیت‌ترین قطعات در ساخت کولر استفاده می‌کند. یکی از شرکت‌های مطرح در این زمینه، شرکت سرما پویش است. شرکت سرما پویش به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان کولر تابلو برق در ایران، انواع کولر گازی تابلو برق را در ظرفیت‌های متفاوت با بهترین متریال طراحی و تولید می‌نماید. کولرهای تابلو برق این شرکت مجهز به کمپرسور Secop، فن صنعتی با دوام کاری بالا، سیستم Hetom، ترموستات دیجیتال و فیلتر نانو هستند. برای همین از ویژگی‌های خاصی نظیر مصرف پایین برق، راندمان و عملکرد بالا و سازگاری با محیط زیست برخوردار می‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کولر تابلو برق با بهترین ظرفیت، با مجموعه سرما پویش تماس حاصل فرمایید.

 

ارسال نظر: