آموزش از راه دور و مزایای آن

کدخبر: 2380784

مدارس آموزش از راه دور ، مدارسی هستند که آموزش به صورت غیر حضوری انجام می‌ شود و معلم و دانش آموز از نظر جغرافیایی دور از هم قرار دارند. در مدرسه آنلاین، آموزش از راه دور در کلاس درس به کمک اینترنت برگزار می‌ شود. این شیوه آموزشی در سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفت.  آموزش مجازی گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که از تحصیل بازمانده‌ اند و یا از مدارس دور هستند. آموزش از راه دور به شکل غیر حضوری و نیمه حضوری انجام می‌ شود و دانش آموزان پس از ثبت نام در مدرسه آنلاین می‌ توانند از خدمات آموزش مجازی برخوردار شوند. افرادی که در خارج از کشور هستند می‌ توانند با شرکت در دوره‌ های آموزش مجازی در مدارس آنلاین به تحصیل بپردازند. زمانی که به تاریخچه آموزش مجازی و دلایل به وجود آمدن آن دقت می‌ کنیم می‌ توانیم این رویکرد آموزشی را بررسی کرده و متوجه دلایل پیدایش آن شویم. امروزه آموزش‌ ها به سمت آموزش الکترونیکی یا مجازی رفته است و بسیاری از آموزش‌ ها به شکل آنلاین ارائه می‌ شود. در واقع در کشور های مدرن آموزش از راه دور بسیار متداول است. این نوع شیوه آموزشی برای دانش آموزان و اساتید مزایای زیادی دارد. در این آموزش دانش آموزان و اساتید به جای حضور در کلاس‌ های فیزیکی در کلاس‌ های آنلاین حضور پیدا می‌ کنند و چنین شرایطی می‌ تواند بسیار آسان برای شرکت در کلاس‌ ها باشد.

Picture1

نحوه آموزش مجازی در مدرسه آنلاین

 در کلاس‌ های آموزشی که در بستر اینترنت برگزار می‌ شود از نرم‌ افزار های مختلف مانند وب کنفرانس برای جلسات آنلاین استفاده می‌ شود. نرم‌ افزار آموزش مجازی با استفاده از پلتفرم‌ های بسیار ساده برای آموزش از راه دور مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در آموزش مجازی از نرم‌ افزار ال ام اس، وبینار، رایانه و تکنولوژی مرتبط با اینترنت ابزار هایی هستند که برای چنین آموزش‌ هایی استفاده می‌ شود. استفاده از آموزش مجازی موجب کاهش هزینه‌ ها می‌ شود و در بخش آموزش بسیار مهم است. مدرسه آموزش از راه دور رایان کاشیها تمام زیرساخت های لازم را برای آموزش مجازی فراهم نموده است تا بتواند آموزش ها را به صورت عالی ارائه نماید و دانش آموزان همانند حضور در کلاس های فیزیکی بتوانند دروس را دریافت نموده و آن را بیاموزند.

مزایای آموزش از راه دور

  • انعطاف آموزش

یکی از مهم‌ ترین مزایای آموزش از راه دور ، انعطاف پذیری است. به این صورت که مربیان کلاس‌ های آنلاین را در مدرسه آنلاین برگزار کرده و دانش آموزان هم نیازی به حضور فیزیکی در کلاس‌ ها ندارند. در این شیوه دانش آموزان و معلمان یادگیری را با برنامه‌ های شخصی خود مطابقت داده و می‌ توانند برنامه‌ ریزی بهتری را داشته باشند. در آموزش آنلاین یا آموزش مجازی، دانش آموزان می‌ توانند در زمان دلخواه کار های خود را انجام دهند. در چنین شیوه آموزشی هر زمان که نیاز باشد دانش آموزان سوال‌ های خود را از معلم می‌ پرسند.

  • مناسب برای دانش آموزان ویژه

دانش آموزانی که دارای نیاز های ویژه هستند از طریق آموزش از راه دور می‌ توانند بسیار آسان در کلاس‌ ها شرکت کنند. برخی از دانش آموزان دارای مشکلاتی هستند و یا در رفت و آمد مشکل دارند همچنین دسترسی کمتر به مدارس دارند که از دلایلی است که دانش آموزان تمایل به حضور در کلاس‌ های آنلاین را دارند.

  • حذف مشکلات رفت و آمدی

معلمان و دانش آموزان در کلاس‌ های فیزیکی موظف هستند که در ساعتی مشخص در کلاس حضور پیدا کنند و در چنین مواردی ممکن است مشکلاتی در مسیر وجود داشته باشد که معلم یا دانش آموزان به کلاس دیر برسد اما در کلاس‌ های آنلاین چنین مشکلاتی نیست و افراد به راحتی در کلاس آنلاین حضور پیدا می‌ کنند و تنها به اینترنت و یک تلفن همراه یا رایانه نیاز دارند.

Picture1

  • صرفه‌ جویی در زمان

یکی از مهم‌ ترین مزایای آموزش مجازی در مدرسه آنلاین صرفه‌ جویی در زمان می‌ باشد. دانش آموزان به وسیله چت و ویدیو آنلاین با یکدیگر در ارتباط هستند و هر یک از دانش آموزان از منطقه‌ ای به کلاس درس دسترسی دارند. اگر شما از برنامه‌ های درسی و آموزشی جاماندید می‌ توانید آن را چندین بار دوره کنید. بنابراین با آموزش مجازی شما می‌ توانید در زمانی که دارای بیشترین میزان یادگیری هستید به درس بپردازید و در زمان نیاز به صراحت بپردازید.

مدرسه آموزش از راه دور رایان کاشیها یکی از مراکز معتبر آموزش مجازی در کشورمان است. این مرکز آموزشی بهترین خدمات آموزش از راه دور را به دانش آموزان ارائه می‌ کنند.

دلیل استفاده از آموزش از راه دور

آموزش از راه دور زمانی مورد توجه قرار گرفت که مزایای آن بر همگان آشکار شد. به صورتی که دانش آموزان بدون نیاز به رفتن مسیر تا مدرسه و حضور فیزیکی در کلاس‌ ها می‌ توانند از منزل با استفاده از یک تلفن همراه در کلاس‌ ها حضور پیدا کنند. این شیوه آموزشی موجب شد که والدین هم نیاز به گذراندن زمان طولانی برای تردد نداشته باشند فیزیکی برایشان میسر نیست به وسیله آموزش از راه دور در شرایط آسان‌ تر امکان حضور در کلاس‌ های درسی را دارند. افرادی که از مدارس دور هستند و در مناطقی هستند که مدرسه وجود ندارد بسیار آسان‌ تر در کلاس‌ های درس حضور پیدا می‌ کنند. همچنین افرادی که در خارج از کشور هستند و قصد تحصیل در مدارس ایران را دارند از طریق مدارس آنلاین از امکان تحصیل برخوردار می‌ شوند. افرادی که از تحصیل جا مانده‌ اند و می‌ خواهند ادامه تحصیل دهند به ویژه آنهایی که متاهل و یا دارای فرزند هستند، از طریق مدرسه آنلاین و آموزش مجازی می‌ توانند بسیار ساده به آموزش بپردازند.

Picture1

بنابراین با استفاده از آموزش مجازی و بازخورد های آن و مشاهده مزایایی که دارد، به همین دلیل کم کم استفاده از فضای آنلاین و آموزش از راه دور بیشتر شد تا جایی که امروزه بسیاری از آموزشگاه‌ ها خدمات خود را به صورت آموزش از راه دور ارائه می‌ کنند. این شیوه آموزشی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌ گیرد و موجب شده تا آموزگاران و دانش آموزان بتوانند در شرایط ساده‌ تری در کلاس‌ های درسی حضور پیدا کنند. به این شکل اجبار حضور فیزیکی در کلاس، هزینه‌ های رفت و آمد، هزینه مکان آموزشی و غیره از میان می‌ رود. همچنین محدودیت سنی با استفاده از آموزش مجازی در مدرسه آنلاین از میان خواهد رفت. از نظر محتوای آموزشی نیز تمام مدارس اعم از مدارس حضوری و غیر حضوری از یک مدل و الگو پیروی می‌ کنند و در مدرسه آنلاین هم همان دروسی که در مدرسه‌ های دیگر تدریس می‌ شود به دانش آموزان آموزش داده می‌ شود. تنها تفاوت در شیوه آموزشی است که در نوع غیر حضوری به صورتی است که در بسیاری از موارد دانش آموز به معلم نیازی ندارد و در صورت نیاز به سوال از معلم می‌ تواند به راحتی با معلم به صورت غیر حضوری در ارتباط باشد و سوال‌ های خود را بپرسد. همچنین در پایان دوره آزمون‌ ها برگزار خواهد شد و مدرک به دانش آموز ارائه می‌ گردد.

https://kashiha.com/

 

ارسال نظر: