قیمت فیبر نوری مخابرات چقدر می شود؟

کدخبر: 2380650

اینترنت فیبر نوری بهترین راه‌حل برای خداحافظی با تمامی قطع و وصلی‌ها و کندی‌ها در دانلود یا آپلود است. پهنای باند گسترده و ویژگی‌های منحصر به فرد این اینترنت باعث می‌شود که حتی دانلود یک فیلم با حجم بالا هم تنها چند ثانیه زمان ببرد! با فیبر نوری دیگر صبر کردن بی‌معنی است و تأخیری را تجربه نخواهید کرد. با وجود این، بسیاری از مردم همچنان از سرویس‌های قدیمی مخابرات همچون سرویس ADSL استفاده می‌کنند چراکه نگران هزینه‌های این تکنولوژی پیشرفته هستند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم که در این مطلب قیمت فیبر نوری مخابرات و عوامل مؤثر را بررسی کنیم تا از این طریق بتوانید با خیالی آسوده در خصوص دریافت فیبر نوری تصمیم بگیرید.

هزینه اینترنت فیبر نوری مخابرات

Picture1

قیمت فیبر نوری مخابرات بر اساس عوامل گوناگون در سایت آن ثبت شده و بر اساس این عوامل رنج گسترده‌ای را شامل می‌شود. این طیف قیمت در حال حاضر در سال ۱۴۰۳ از حدود صد هزار تومان در سرویس اقتصادی شروع می‌شود و تا سرویس‌های ویژه و پرحجم چند صد هزار تومانی ادامه پیدا می‌کند. عواملی که می‌توانند در این تعرفه اینترنت فیبر نوری مخابرات تأثیر بگذارند، به این شرح هستند:

  • سرعت: در حال حاضر سرعت اینترنت فیبر نوری به بیش از ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه هم می‌رسد. اما سرویس‌های مخابرات اغلب در نمونه‌های مختلف ۱۰۰ مگابایت، ۲۰۰ مگابایت و ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه هستند. این در حالی است که سرعت‌های مدل‌های قدیمی و اینترنت ADSL مخابرات نهایتاً به ۱۶ مگابایت بر ثانیه می‌رسد و در نتیجه سرعت در سرویس‌های فیبر نوری از ۱۰ برابر هم بیشتر شده است. وابسته به اینکه سرویس ۱۰۰، ۲۰۰ یا ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را انتخاب کنید، تعرفه متفاوتی را پرداخت خواهید کرد.
  • حجم: همان‌طور که می‌دانید، خانوارها و ادارات وابسته به تعداد افراد و میزان اینترنت مورد استفاده به سرویس متفاوتی نیاز دارند. به همین دلیل سرویس‌های اینترنت مخابرات هم با حجم‌های مختلفی عرضه می‌شوند که این مسئله در قیمت فیبر نوری مخابرات تأثیر قابل‌توجهی می‌گذارد. در حال حاضر نمونه‌های محبوب این سرویس‌ها از ۱۲۰ تا ۴۲۰ گیگابایت ترافیک بین‌المللی عرضه می‌شوند که این حجم‌ها به‌صورت ماهانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.
  • نوع سرویس: به طور معمول سرویس‌های اینترنت فیبر نوری مخابرات به‌صورت ماهانه، پس‌پرداخت و پیش‌پرداخت هستند که این مسئله هم می‌تواند در میزان تعرفه‌ها تأثیر بگذارد. همچنین سه نوع بسته رایج آن هم شامل سرویس اقتصادی، سرویس محبوب و سرویس ویژه هستند که اقتصادی با کمترین سرعت و کمترین حجم، بالطبع کمترین هزینه را هم دارد.
  • ویژگی‌های خاص: برخی از سرویس‌ها از ویژگی‌هایی خاصی همچون امکان تغییر سرویس و سایر موارد مشابه برخوردار هستند و این مسئله می‌تواند در هزینه‌ها تأثیر بگذارد.

البته توجه داشته باشید که این هزینه سرویس اینترنت را باید به صورت ماهانه پرداخت کنید و در طولانی مدت هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه است که حتی چندان تفاوت زیادی با سرویس‌های ماهانه اینترنت‌های خطوط همراه و سرویس‌های قدیمی ADSL ندارد. در عین حال سرعتی چندین برابر ارائه می‌کند که در مقایسه با سرعت ۱۶ مگابایتی سرویس‌های قدیمی و ۴۰ مگابایتی خطوط تلفن همراه چندین برابر است. البته باید هزینه‌ای جداگانه برای راه اندازی فیبر نوری مخابرات هم بپردازید که در ادامه جزئیات آن را شرح می‌دهیم.

هزینه راه اندازی اینترنت فیبر نوری

Picture2

به طور کلی در ابتدا برای راه اندازی اینترنت فیبر نوری هزینه‌های دیگری را هم باید متحمل شوید. اما این هزینه‌ها یک بار برای همیشه هستند و پس از آن تنها باید هزینه سرویس یا بسته اینترنتی را ماهانه بپردازید. در مجموع این موارد در قیمت فیبر نوری مخابرات تأثیر می‌گذارند:

هزینه مودم فیبر نوری

در مجموع ممکن است قیمت مودم فیبر نوری بیشترین هزینه‌ای باشد که برای راه اندازی سرویس یه پرداخت آن نیاز داشته باشید. با وجود این، این مودم است که امکان متصل شدن به سرویس را برای دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی و کامپیوتر امکان‌پذیر می‌کند. اگر مودمی مرغوب را تهیه کنید، نه تنها اتصال آسان و پایداری قابل‌توجهی را برای شما رقم خواهد زد، بلکه با برخورداری از ساختار تخصصی و درجه کیفی بالا مدت زمان طولانی دوام خواهد آورد. به این ترتیب پس از مدتی به خرید مجدد نیاز پیدا نخواهید کرد.

در مجموع نوع، کیفیت و ساختار مودم هم در قیمت آن تأثیر می‌گذارد و باعث کمتر یا بیشتر شدن هزینه‌های شما در دریافت اینترنت فیبر نوری می‌شود. در حال حاضر مودم فیبر نوری هواوی بهترین نوع در بازار ایران است که می‌توانید برای راه اندازی سرویس خود تهیه کنید. قیمت این مودم بسیار مناسب است و با توجه به کیفیت و سرعت آن، می‌توان گفت ارزش خرید را دارد. در ضمن با خرید این مودم از مراکز سرشناس می‌توانید از تخفیف‌های ویژه برای کمتر شدن هزینه‌های خود برخوردار شوید.

هزینه کابل کشی

همان‌طور که اشاره کردیم، سرویس‌های قدیمی اینترنت مخابرات به کابل‌های مسی و تلفن متصل می‌شدند. اما کابل‌ها و تجهیزات فیبر نوری بسیار متفاوت هستند و برای آن از کابل‌های شیشه‌ای با ساختار خاصی استفاده می‌شود. از این رو اگر قصد استفاده از این اینترنت پرسرعت را داشته باشید، باید یک بار برای همیشه محل زندگی یا محل کار خود را به کابل‌های آن مجهز کنید. هزینه کابل کشی فیبر نوری مخابرات چندان زیاد نخواهد بود و به طور معمول بر اساس این موارد تعرفه آن متغیر است:

  • نوع و کیفیت کابل مورد استفاده
  • شیوه و روش کابل کشی
  • متراژ کابل کشی

هزینه خدمات

به طور معمول علاوه‌بر موارد مذکور، در هنگام راه اندازی اینترنت فیبر نوری به پرداخت حق‌الزحمه و هزینه خدمات کابل کشی هم نیاز خواهد بود که البته این هزینه هم به میزان خیلی محدود و تنها یک بار برای همیشه است.

تعرفه اینترنت فیبر نوری مخابرات تهران

Picture1

اگر در یکی از مناطق تهران زندگی می‌کنید و قصد استفاده از شبکه پرسرعت فیبر نوری را دارید، در ابتدا از تحت پوشش بودن منطقه خود مطمئن شوید. این وضعیت پوشش و تعرفه اینترنت را به طور دقیق می‌توانید در سایت مخابرات مشاهده کنید. در نهایت توجه داشته باشید که تمامی موارد مطرح‌شده در این مطلب از جمله قیمت مودم فیبر نوری و هزینه کابل کشی برای تعرفه اینترنت فیبر نوری مخابرات تهران هم تأثیر خواهند گذاشت.

 

ارسال نظر: