جراحی پلک، سومین رتبه محبوبیت جهانی را به خود اختصاص داد!

کدخبر: 2380586

جراحی پلک توانسته است تا سومین رتبه در میان محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی را به دست آورد. تعداد جراحی‌های پلک انجام شده در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱,۷۴۶,۹۴۶ مورد بوده که ۱۱ درصد از کل جراحی‌های زیبایی (۱۵.۸ میلیون) را تشکیل می‌دهد.

طبق آمار رسمی موسسه ISAPS (انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک)، جراحی پلک توانسته است تا سومین رتبه در میان محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی را به دست آورد. نکته جالبی که در این میان وجود دارد، این است که رتبه‌های اول و دوم به ترتیب متعلق به لیپوساکشن و جراحی سینه هستند که هردو، جزو جراحی‌های زیبایی بدن به‌حساب می‌آیند. درواقع جراحی پلک، اولین جراحی زیبایی صورت حاضر در لیست است. 

طبق گفته دکتر مهدی احمدی فوق تخصص جراحی پلاستیک و از اعضای انجمن ISAPS، ابداع روش‌های نوین جراحی، کاهش چشمگیر عوارض و کوتاه شدن دوره نقاهت، از دلایل افزایش محبوبیت جراحی پلک هستند. در ادامه به بررسی آمار این جراحی و تحلیل آن خواهیم پرداخت.

تعداد کل جراحی‌های پلک انجام شده در سال ۲۰۲۳

تعداد جراحی‌های پلک انجام شده در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱,۷۴۶,۹۴۶ مورد بوده که ۱۱ درصد از کل جراحی‌های زیبایی (۱۵.۸ میلیون) را تشکیل می‌دهد. باتوجه به گستره وسیع جراحی‌های زیبایی، این‌که یک جراحی بتواند ۱۱ درصد از تعداد کل جراحی‌ها را شامل شود، آماری فوق‌العاده به‌حساب می‌آید. در ایران نیز از بین انواع جراحی زیبایی صورت، جراحی پلک محبوبیتی دست نیافتنی داشته (۱۶۰,۲۹ عمل جراحی پلک در ایران در سال ۲۰۲۳ انجام شده) و طبق آمارها، بعید است که در آینده‌ای نزدیک جراحی‌های دیگر بتوانند جای این عمل زیبایی را بگیرند.

رشد درخواست‌ها برای جراحی پلک نسبت به سال ۲۰۲۲

تعداد جراحی‌های پلک در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۲۴ درصد رشد داشته است. افزایش آگاهی و قبول عمومی‌تر جراحی‌های زیبایی، به‌خصوص در میان نسل‌های جوان‌تر، یکی از دلایل این رشد است. رشد ۲۴ درصدی فقط در یک سال، یکی از بی‌سابقه‌ترین آمارها در دنیای جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود.

دکتر مهدی احمدی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، معتقد است: "افزایش باور نکردنی ۲۴ درصدی درخواست‌ها برای جراحی پلک در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته، نشان از یک تغییر نگرش اساسی در جامعه دارد. مردم امروزه به ظاهر خود اهمیت بیشتری می‌دهند و به دنبال راه‌هایی برای جوان‌تر نشان دادن چهره خود هستند. جراحی پلک، با نتایج ماندگار و بهبود چشمگیر اعتماد به نفس، به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها تبدیل شده است.

رشد درخواست‌ها برای جراحی پلک نسبت به سال ۲۰۱۹

تعداد جراحی‌های پلک در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۳۸.۷ درصد رشد داشته است. افزایش اهمیت به چهره و البته پیشرفت قابل توجه تکنولوژی‌های جراحی زیبایی از سال ۲۰۱۹ تاکنون، باعث شده تا چنین پیشرفتی برای جراحی زیبایی پلک رقم بخورد. لازم به ذکر است که تکنولوژی‌های به‌روز جراحی بلفاروپلاستی (جراحی پلک) نه‌تنها در کشورهای جهان اول، بلکه در کشورهای در حال توسعه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، عمل بلفاروپلاستی توسط دکتر مهدی احمدی فوق تخصص جراحی پلاستیک، همواره طبق آخرین یافته‌های علمی و فناوری‌ها انجام می‌شود. گواه این موضوع، نتایج بی‌نظیر مراجعه‌کنندگان دکتر مهدی احمدی است.

جمع‌بندی

به گفته دکتر مهدی احمدی، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران، رشد جراحی پلک به سال ۲۰۲۳ محدود نشده و این احتمال وجود دارد که حتی جایگاه جراحی لیپوساکشن و سینه نیز از دست رفته و به جراحی پلک اختصاص پیدا کند. 

 

ارسال نظر: